Björn Melander Björn Melander skrev:
Egentligen kan jag nu köpa dubbelt så mycket hyvlar och frässtå
Du kan få förvara dubbletterna hos mig ;)
 
På tal om Wealden - har ni något bra tips på avrundningsstål från dem? Är trött på att få märken med mina kassa stål. Tänker mig något med ~3mm radie.
 
Bygghjälm med monterade Peltor WS Alert XPI hörselskydd liggande på en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har sedan en tid tillbaka peltor ws alert. Man blir beroende av dom. Så nu äntligen fick jag tummen ur o beställde dom nya xpi till hjälmen!
Fungerar hur bra som helst!!!!
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
Har fyndat mig en gjutjärnsbandsåg! Har haft en blocketbevakning ett par år men aldrig varit först på pucken, idag vart det min tur. Någon som vet vad det kan vara för modell/tillverkare? 600:- riksdaler gick kalaset på :D Nog för att min inca är jättefin, men klyvning är väl inte paradgrenen..

En begagnad gjutjärnsbandsåg med grått stativ och ett bord framför, placerad utomhus mot en röd trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Svart snikki spikhållare mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lädernäverktygsbälte med snickarkniv och hållare på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ljusbrun snickarväst för verktyg med mörkbruna läderförstärkningar och metallnitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart Snickers arbetsbälte isolerat på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snikki.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
W wiz skrev:
Någon som vet vad det kan vara för modell/tillverkare?
Finns ett gägn tillverkare av i princip samma modell. Alla är ut som de gamla amerikanska deltorna.
 
  • Gilla
wiz
  • Laddar…
Inte inköpt idag, men leverat från England! Hittade inte min UK-adapter så ytterligare en sladdlampa fick sätta livet till, den här gången slapp jag det dåliga samvetet då lampan börjat glappa.
Metabo SXE 450 för de som undrar, 120£ utan låda :geek: (så nu behöver jag bara lösa förvaring av maskin och slippapper)
 
  • Hand håller en brittisk plug med avskuren sladd framför arbetsbänk med elektriska verktyg och komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Äntligen lite ordning bland slippapperna.
 
  • Öppen verktygslåda med organiserade slippapper och slipmaterial i olika fack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Fick ju paket för några dagar sedan :)
 
  • Två öppna verktygslådor från Festool med elverktyg och tillbehör på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre verktyg för märkning med röd och svart design ligger på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Äntligen lite ordning bland slippapperna.
Otrolig fin ordning :) Sneglat på den systainern sjäv men får du en känsla av hur mycket papper som får plats totalt?

Idag damp en liten liten dyckertpistol in, känns som man håller ett spädbarn.

En dyckertpistol i en verktygslåda bredvid en instruktionsbroschyr och några förpackade spikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny dyckertpistol intill en Systainer verktygslåda på verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Jag behöver lite hjälp!
Är det någon som handlat från itstylish?

https://itstylish.co/products/robotic-machine-tool

En kollega kom till jobbet idag lyrisk över denna fräsrobot och sa att han beställt en.
Lite senare på dagen ringde han och spärrade sitt kreditkort för att han fått kalla fötter!
Vad tror ni? Är det bluff?
Om jag fattat det hela rätt så är det väldigt bra priser på grejerna. Men har inget erfarenhet av CNC robotar eller jiggar...
 
ullberg
Jag verkar just nu mest köpa verktyg till köket, ny spishäll, ska tydligen ha Wifi men jag kan inte för mitt liv fatta vad jag ska med det till i en spishäll. Tiden får väl utvisa om de tyska ingenjörerna på BSH/Neff sett något jag inte inser själv...
Modern svart spishäll inbyggd i köksbänk med tydlig Wi-Fi-symbol i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/U
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Jag verkar just nu mest köpa verktyg till köket, ny spishäll, ska tydligen ha Wifi men jag kan inte för mitt liv fatta vad jag ska med det till i en spishäll. Tiden får väl utvisa om de tyska ingenjörerna på BSH/Neff sett något jag inte inser själv...
[bild]
/U
Spisen kollar väl receptet på nätet så du får dun biff perfekt stekt
 
ullberg ullberg skrev:
Jag verkar just nu mest köpa verktyg till köket, ny spishäll, ska tydligen ha Wifi men jag kan inte för mitt liv fatta vad jag ska med det till i en spishäll. Tiden får väl utvisa om de tyska ingenjörerna på BSH/Neff sett något jag inte inser själv...
[bild]
/U
Sweet! Vi köpte också en Neff-häll, jag är ett stort fan av den fysiska vrid-knappen!
 
Det där med WiFi i spishällen är lite som att vi har visst Bluetooth i vår nya handdukstork....
 
  • Haha
fia_mstd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.