ok jag kör på detta med lite småjusteringar i Drifttemp och så...

Tack alla som tagit er tid och förklarat allt för mig...

• Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Får man fråga vad en sån anläggning kostar i dag man hör så få som installerar vedeldning så har 0 koll på priserna.

S smurfen72 skrev:
Får man fråga vad en sån anläggning kostar i dag man hör så få som installerar vedeldning så har 0 koll på priserna.
Jadu... pannan och acktankarna betalade jag 3000:- för begagnat, hela systemet är från 2001. Installationen med all montering (rörrör, nytt hål i skorsten, besiktning och ALL rördragning) 60.000:- och då har jag bara tittat på och låtit fackmän göra allt.

Jag sparar ca 10.000:-/år i uppvärmning jämfört med den gamla pannan som jag eldade med pellets i... så detta systemet betalar sig på 6år. Veden kostar mig nästan inget då jag bor på landsbygden och köper ved av folk jag känner :)

Övervakningen via hemsidan (1-wire sensorerna, Raspberry Pi (datorn), osv.) har kostat mig ca 3000:-...och då är jag inte färdig än. Hemsidan och all kodning där gör jag själv...

trodde det var nya grejer men hur som helst låter som ok pris på grejerna beg vedpannor och tankar har ju rasat i pris sen värmepumparna blev så vanliga fanns knappt nån beg att få tag i för 20 år sen.

• Gilla
Bizmarck
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.