7 792 408 läst · 38 153 svar
7792k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Medlem
· Södermanlands län0
· 972 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Bara 29 spänn??
Medlem
· Södermanlands län0
· 972 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Poängen är inte det smaklösa raljerandet över en könsstereotyp arbetsfördelning
Poängen är att det är:
- tabu att skoja om
och
-att det (tyvärr) ändå ligger en viss sanning i det ännu 2018.
Poängen är att det är:
- tabu att skoja om
och
-att det (tyvärr) ändå ligger en viss sanning i det ännu 2018.
Ja, jag ser skylten som en ironi över att det tyvärr ligger en viss sanning i detta.
Men det är tillåtet att se vilken humor som helst i skylten, eller låta bli, detta är trots allt humortråden, inte allvarlighetstråden.
Jag visade förövrigt bilden för min bättre hälft nu i morse (riskerade inte att förstöra fredagsmyset mao, Mathias).
Ingen direkt större reaktion, verkar inte som att jag måste hitta någon annanstans att sova i natt.
Jag vågade dock inte låta henne läsa längre ner till engångsligginläggen ...
Men det är tillåtet att se vilken humor som helst i skylten, eller låta bli, detta är trots allt humortråden, inte allvarlighetstråden.
Jag visade förövrigt bilden för min bättre hälft nu i morse (riskerade inte att förstöra fredagsmyset mao, Mathias).
Ingen direkt större reaktion, verkar inte som att jag måste hitta någon annanstans att sova i natt.
Jag vågade dock inte låta henne läsa längre ner till engångsligginläggen ...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Min fru hade roligt åt engångsligg
Däremot funderar jag över vilken nybörjare som skrivit dendär listan, måste vara en flintasteksgrillare... För vilken rutinerad grillare låter sin fru bestämma kött?!
Här hemma har frun sagt att hon gärna också grillar, så står jag bredvid och kommer med glada tillrop medans jag dricker öl.
Däremot funderar jag över vilken nybörjare som skrivit dendär listan, måste vara en flintasteksgrillare... För vilken rutinerad grillare låter sin fru bestämma kött?!
Här hemma har frun sagt att hon gärna också grillar, så står jag bredvid och kommer med glada tillrop medans jag dricker öl.