Hej
Vi har detta elskåp vid infarten och det är lite oklart vem som äger det (vi eller kommunen) men helt klart är att kommunen inte kommer lägga två fingrar i kors för att snygga till det.
Så, hur tar man bort klottret? Det är ju ett målat skåp så jag är lite rädd att originalfärgen kan stryka med om man använder för starka medel?
Eller måla om hela skåpet med ny färg. Kan man utifrån skylten på skåpet få fram vad färgen kan heta?
Vi har detta elskåp vid infarten och det är lite oklart vem som äger det (vi eller kommunen) men helt klart är att kommunen inte kommer lägga två fingrar i kors för att snygga till det.
Så, hur tar man bort klottret? Det är ju ett målat skåp så jag är lite rädd att originalfärgen kan stryka med om man använder för starka medel?
Eller måla om hela skåpet med ny färg. Kan man utifrån skylten på skåpet få fram vad färgen kan heta?
Husägare
· Skåne
· 1 470 inlägg
Har du verkligen prövat med kommunen, eller gissar du? I Helsingborg finns en nolltoleranspolicy mot klotter, finns säkert i fler kommuner. Jag har felanmält via hemsida flera gånger och klottersanerare har dykt upp någon dag senare.
Vi har ett antal ärenden igång med kommunen. Senast mailet från i mars ligger och väntar på svar. Men visst kan jag kolla igen. Är det så att man kan hänvisa till någon policy gällande detta för att få dem att öka takten?F fredrik.johansson skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 847 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 847 inlägg
Nitor, har jag testat men det finns många olikatorbeno skrev:
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/lim-klotterborttagning-nitor-rengöring
Renoverare
· Kalmar