Jag har haft en Neato D85 under ca 4 år. Grymt sugeffektiv, bra och effektiv kartering. Dammsuger ett rum i taget går sedan vidare till nästa. Städar av rummen i effektivt s-mönster. Lite yxig i rörelser, stöter i lite då och då, backar upp mot väggar osv. Nu när den gav upp blev det en Electrolux Pure i9. Omdöme: Gör inte alls lika rent som Neaton. E-luxen stöter nästan aldrig i något men karteringen är kass...Dammsuger lite i köket, åker till vardagsrummet och suger lite, sen vidare till hallen. Åker sen fram och tillbaka mellan rummen. Ogillas. Kommer nog lämna tillbaka den. Finns ingen vettig rumsavgränsare i E-luxen heller. Är sugen på en Neato D7 men tycker den är för dyr i och med att jag ser robotdammsugare som förbrukningsvara som håller några år . När E-luxen är returnerad blir det nog en Xiaomi V2.
Pertan

• Gilla
jonko
  • Laddar…
Jag är än så länge nöjd med mitt köp. Dammsugaren är väldigt enkel och där finns inte massa extra finesser som kan krångla. Den känns robust och bra. Det behövs ingen instruktionsbok för att förstå "alla" funktionerna. Nu hade jag väl inte haft problem med det men jag ville ha en enkel maskin. Var faktiskt så nöjd efter 2 veckors jobb att jag köpte en till övervåningen också.

Eftersom jag redan hade en i 800-serien från iRobot så fanns det inte så många alternativ heller. Nu har jag 2 identiska dammsugare som har behov av samma reservdelar och slitagedelar så det kändes mest logiskt ha 2 av samma modell. De hade även den rabatterad på tretti nu veckan när de körde lite olika kampanjer där.

Alltid lika roligt att se hur mycket skit dammsugaren hittar fastän man tycker det ser rent ut. Nu känns det också alltid rent hemma och det är en skön känsla.

Har också Irobot 860, eller vad den heter, är inne på den andra Irobot, stor skillnad mellan den nya Irobot och den äldre 600 serien, smartare styrning samt bättre sug, funkat otroligt bra efter många år och gått 3-4ggr i veckan, Samsungen vi hade före strulade och gjorde dåligt jobb.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi har en Roborock V2. Gör sitt jobb med bravur!

• Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.