Hej,. Jag och min sambo funderar på att bygga Harmoni, av myresjöhus,. Någon som har eller funderar på samma?

Andra som vet nåt som är värt att kommentera?

Priser? Jag har fått ett, men kanske det finns någon som fått ett bättre?

Tack på förhand,.. // Thomas

Hej!

Vi skall bygga ett Harmoni. Huset kommer på torsdag.Pris ca 2 Mkr inkl material + entreprenad kostnad.

Vi har kollat in visningshuset i Göteborg och detta hus känns helrätt. Mycket fint.

/ Thomas

Hej,.

Jo, vi har också tittat i Gbg, och visst var det maffigt? På torsdag? Grattis!

2 mkr,. Hm, Va det för en "kopia" av visningshuset? Eller något extra/annurlunda?

Hej,

Vi skall också bygga ett Harmoni i Åhus (Skåne) och det kommer också på torsdag. Dock ej samma planlösning som visningshuset i Gbg utan vi har bytt plats på kök och sovrum på bottenvåningen för att få köket mot gatan. Pris för huset utan tomt ca 2,1 miljoner. Putsad fasad, mer kök, rostfritt, centraldammsugare, varmgarage SB8 m.m.

Var bygger ni JohannaThomas?

// Christian

Vi bygger i Värnamo. Vi har inte valt att ha öppet mellan våningarna utan vi får ett större allrum på andra vån istället. Vidare har vi en sidobyggnad som byggs ihop med huskroppen innehållande garage/carport/förråd/groventré. Annars har vi kök längst in till vänster och sovrum till höger då man kommer in. Träfasad, ngn meter längre kök (gjort öppningen något mindre), tre sovrum på andra samt ett badrum.

/ Thomas

Hej

Jag vet att jag nämt det tidigare, men titta också på Kärnvillan. Billiga extra kvadratmetrar plus att man får 1,70 i takhöjd. Samma bottenplatta som exv Harmoni.

/Fredrik

Tittade på Kärnvillan, men får inte bygga 2-plans hus på vår tomt.

..vi var och smygtittade nu i helgen på ett harmonihus som dom håller på att bygga. De hade öppet mellan våningarna, men inte lika mycket öppet som på orginalritningarna..

Crille

Skulle vara tacksam om du ville speca upp ditt pris.

Jag är mycket intresserad av detta hus och skulle vara tacksam för informationen.

/OK

Jag är intresserad av att veta vad ni fått för grundpris på själva hus kroppen? Exkl grund och andra arbeten.

Vårt hus kostar ca 1,2 Mkr för materialet.
0,8 Mkr entreprenadkostnader.

Ok,. Köket som finns i visningshuset, är det standardköket?

Priset som vi fått, tyckte vi hade lite höga priser gällande kakel i badrummen samt resning,. Får man fråga vad ni fick för pris på dessa?

Standard kök är såvitt jag vet björk kök. Det har vi tagit. Andra val kommer jag inte ihåg.

Vad gäller övriga priser har jag det inte specificerat så. Vi har handlat upp pris för totala monteringsarbeten samt läggning/sättning av kakel/klinker. Materialvärde av klinker/kakel 250 kr/m2 i offererat belopp.

/ T

Standardköket är exempelvis soft björk. Jag tror att köket i Göteborg har Ekkvadrat. Det kostar i storleksordningen 40%-50% mer än standardköket. Om jag inte helt missförstod HTH i Jönköping när vi byggde vårt kök.

Dessutom är det rostfritt och inbyggnadsugn med separat häll vilket inte heller är standard.

/Fredrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.