4 131 läst · 6 svar
4k läst
6 svar
få bort slamfärg från hängrännor?
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 584 inlägg
Diskmedelslösning och vit Scotch-Brite. Har själv varit i samma situation. Färgen är bara fint slam, men hittar alltid små porer att parkera i. Därav diskmedlet.
Redigerat:
Såpa löser också slamfärgen.
Hade en aningen generös rödfärgssprutmålare förra sommaren som flödade grundstenarna på uthusbyggnaderna hos föräldrarna.
Såg för illa ut. Sprutade på såpa m ryggspruta o gick på m högtryck sedan.
Såpan gjorde underverk där.
Hade en aningen generös rödfärgssprutmålare förra sommaren som flödade grundstenarna på uthusbyggnaderna hos föräldrarna.
Såg för illa ut. Sprutade på såpa m ryggspruta o gick på m högtryck sedan.
Såpan gjorde underverk där.
Mjo, sprutmålaren lovade heligt att täcka allt, men så blev det inte och nu har jag lite spill på plåtar och plintar osv. hehe.
Han menade på att varmvattenhögtryckstvätt tar det. Tror han nämnde något rengöringsmedel också.
Han menade på att varmvattenhögtryckstvätt tar det. Tror han nämnde något rengöringsmedel också.
Jo dom skulle tvätta det värsta men jag lär väl hitta mer sen så ville samla in lite kunskap om det.
Har för mig att en målare sa "alla hävdar det går att tvätta bort, men det gör det inte" så var väl mest orolig för detta.
Har för mig att en målare sa "alla hävdar det går att tvätta bort, men det gör det inte" så var väl mest orolig för detta.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 584 inlägg
Ja, det enda jag kan komma på där rödfärgen kan vara svårare att få bort, är om det spillts på aluzinkplåt och sedan fått ligga kvar. Vitriolen i rödfärgen angriper plåten och dt börjar rosta.
Liknande trådar
-
Söker verktyg för att snabbt ta bort slamfärg på träfasad
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Slipa bort fasadfärg för att kunna måla med slamfärg?
Fasad -
Falu rödfärg/slamfärg: vinäger för ta bort mögel
Fasad -
Ta bort slamfärg med högtryck?
Fasad -
Ta bort slamfärg mha kemikalier & vatten?
Färg, Måla & Tapetsera