Eldsäkrat altanen lite där grillen står.

Svart klotgrill på plattor placerade på en träaltan för brandskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 8 till
  • Laddar…
S shomakie skrev:
Eldsäkrat altanen lite där grillen står.

[bild]
Snyggt!
 
  • Gilla
shomakie
  • Laddar…
Börjat återställa tomten efter helgen grävjobb. Tyvärr är maskinen återlämnad, så det är spade och kratta som gäller...

Åt ena hållet ser det ganska bra ut

En delvis återställd tomt med spår av grävarbete, närmast skugga och bortom det ojämn mark och grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Åt andra hållet är det lite jobb kvar...

Ojämn och grusig tomt med stenar och grävda områden bredvid ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Börjat återställa tomten efter helgen grävjobb. Tyvärr är maskinen återlämnad, så det är spade och kratta som gäller...
Handarbete ska inte underskattas. Hoppas du har lite svalare temperatur bara ;)
 
Jo, sista veckan har det varit uthärdligt. Blir det för varmt så kan man alltid gräva lite i krypgrunden...
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Elsanerat boden.. Gammal belysningsarmatur och tomma kopplingsdosor i taket i en tom bod efter elsanering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om man ser till hur kopplingsdosorna sett ut var det nog inte en dag för sent...
Öppen kopplingsdosa med trassliga elkablar mot en vägg med spår efter installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rejäla klammer på sina ställen, eller ska man anta det varit dragavlastningar...
Tomt utrymme i bod med en gammal metalldosklämma och avbiten kabel på en spånskivevägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så, tomt i både tak och på väggar, bara inkommande kvar som är ok.
Tomt rum efter elsanering med synliga kablar och tomma väggar, färdigt för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bästa pris nån, kompis?! Kan de varit denna skönheten som fick jfb att lösa tidigare, trodde jag plockat bort båda 16A uttagen men tydligen satt ett kvar bakom en hög täcksidor...
En gammal kopplingsdosa ansluten till elektriska kablar som ligger på en grusmark nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev en hög med elskrot, rejäla ASEA Skandia armaturer, som kommer bytas ut mot Cotech i plast på sikt.
Gammal elutrustning och kablar bland högar av trä och verktyg på grusmark utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Synd att bara låta ett sånt här utrymme stå va?!
Planer smids.. :) Boden eller bon, låter inte rättvist.. vi får se!
 
  • Gilla
TeroM och 3 till
  • Laddar…
Klätt inbyggnadscisternen på gästtoaletten med våtrumsgips.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
I går rev jag upp ett antal kvadrat betongpannor för att försöka hitta en gäckande läcka i takpappen. Hittade inget som borde vara orsaken, men tätade en liten skada så får vi se om det gör någon skillnad.

Som tur är läcker det bara genom i takfoten så det är ingen direkt fara men jag hade gärna sett att vi väntar med takbyte ett par år till.

Sen kvastade jag av mossa från halva taket och behandlade med bensaltensid.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Försöker bota ångesten över att så lite blir gjort på så mycket ledig tid. Då blir även småjobb värdefulla
Eftersom jag målat delar av fasaden och hade trall uppe så bestämde jag mig för att dra kabeln till roboten lite bättre. Blev så ivrig att jag glömde fota. Tro mig det ligger ett gult markrör under gruset nu
Hittade inga kabelklämmor så jag tog en inomhuslist och limmade/skruvade på fodret. Ska noga kolla när den vittrat bort
 
  • Robotgräsklippare framför uppriven trädäck och gångsten med exponerat markrör och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätrall nära fasad med upptagen mark och en lös kabel, verktyg syns, antydning till gjort kabeldragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Robotgräsklippare bredvid nydragen kabel under grus, intill stenplattor och gräsmatta, med skugga av person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit list längs fasaden för kabelgömma, nära dörr och lampa på grönmålad husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Gjutit en balk så jag kan mura upp grunden igen. Ett gäng stora stenar i botten med en armerad betongkaka uppepå. Det borde inte bli sämre än tidigare då det bara var några dm löst liggande natursten i botten.
När jag har murat några varv närmast hörnet ska jag plocka ner resten av muren och bygga om den också. Det är ca 31 meter bara på den här långsidan...
 
  • Nyggjuten armerad betongbalk för grundmurning, stora stenar runtom och stödträ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
scim och 6 till
  • Laddar…
Röjt lite i ena uthuset. Tyckte det var varmt och gick in för att dricka. Då passade jag på att titta på termometern.

Nu tillbringar jag och ettåringen resten av eftermiddagen i stallet där temperaturen ligger på 22 grader.
Närbild på ett termometerglas som visar en temperatur runt 25 grader Celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Här har det varit varmt ganska länge, så jag bestämde att det är säkert att byta till sommardäck.
 
  • Släpvagn parkerad med ett upplyft bakhjul och sommardäck, hjulbyte verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
word och 9 till
  • Laddar…
Blev så förbannad på den nye rörelsevakten så jag monterade ett entrerak på garaget istället...

Entrétak monterat över husdörr bredvid en vit garageport, med synlig förpackningsskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Naturligtvis var det skadat förpackningen:

Skadad vit entréräcke monterad på garage, med synlig skada i färgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Sopat av resten av mossan på taket och kört ett varv med bensaltensid där också, nu hoppas jag det ska ta den sista mossan och att den sen regnar bort.

Regn, ni vet det där blöta som kom uppifrån förra sommaren...
 
mexitegel mexitegel skrev:
Sopat av resten av mossan på taket och kört ett varv med bensaltensid där också, nu hoppas jag det ska ta den sista mossan och att den sen regnar bort.

Regn, ni vet det där blöta som kom uppifrån förra sommaren...
mexitegel mexitegel skrev:
I går rev jag upp ett antal kvadrat betongpannor för att försöka hitta en gäckande läcka i takpappen. Hittade inget som borde vara orsaken, men tätade en liten skada så får vi se om det gör någon skillnad.

Som tur är läcker det bara genom i takfoten så det är ingen direkt fara men jag hade gärna sett att vi väntar med takbyte ett par år till.

Sen kvastade jag av mossa från halva taket och behandlade med bensaltensid.[/QUOT
Spolas det på mha. vattenslangen eller va har du använt för nåt? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.