finns i golvet i garaget....
Är det en golvbrunn av nåt slag?

• Rostig rund golvbrunn med rutmönster i ett garagegolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som det. Hur ser det ut under locket?:D

Vet inte en vågat öppna. Behöver veta om jag kan lägga mellbys garagegolv över denna?

Fransissan Fransissan skrev:
Vet inte en vågat öppna. Behöver veta om jag kan lägga mellbys garagegolv över denna?
Jag hade inte byggt över den utan att veta vad det är för något. Är det ett gammalt garage eller har det varit något annat innan?

• Gilla
Fransissan
  • Laddar…
Med största sannolikhet en renslucka.

• Gilla
Fransissan
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Jag hade inte byggt över den utan att veta vad det är för något. Är det ett gammalt garage eller har det varit något annat innan?
Gammalt garage byggt 1954

Att lägga över den utan att inspektions lucka är som att be om stopp i röret (tror också det är en renslucka).

• Gilla
Fransissan
  • Laddar…
R
Bara att öppna och titta ner inget farligt , som jarlinger säger , en renslucka för avlopp ,
Tänk var kommer avloppsrör ner från övervåningen och åt vilket håll är mot gatan så går det att få en indikering och hum på att det är för avlopp

• Gilla
Fransissan
  • Laddar…
Lägg golvet över, men markera brunnen. Sedan sågar du upp ett hål ovanför och passar in ett snyggt lock. Varför inte ursågad bit på nedsänkt gångjärn? Bygg bort eventuellt mellanrum under så att inte locket knäcks om man går på det.

• Gilla
Fransissan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.