Idag sattes lite belysning i våra gruvor. Egentligen lite för ljust för att se men lite skimradet nog :D
Röd villa med upplyst veranda och dekorativa gruvlampor i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 4 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Undersökning med karbonatiseringsindikator!
[bild]
Nu blir jag nyfiken, du har precis samma tegel o fog som jag .vad har du för hus? Och vad är det du testa? :)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Antingen har ni blivit försynta eller synskadade, men jag undrar om nån påtalat att vindskivorna passerat bäst före och borde bytas ut när jag ändå håller på, på den här sidan huset. ;)
Jag skyller på värmeslag :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Idag sattes lite belysning i våra gruvor. Egentligen lite för ljust för att se men lite skimradet nog :D
[bild]
Snyggt!!
Hade kunnat ligga i vilken småstad i vilda västern som helst, dit med en "hängsoffa" så är verandan fulländad! (y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Snyggt!!
Hade kunnat ligga i vilken småstad i vilda västern som helst, dit med en "hängsoffa" så är verandan fulländad! (y)
Tack :D soffan är på gång... få bli höstprojektet. Ska bli klar med alla andra projekt först, hehe :D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
R Rickie skrev:
Nu blir jag nyfiken, du har precis samma tegel o fog som jag .vad har du för hus? Och vad är det du testa? :)
Jag håller på att putsa huset och över alla fönster så hade armeringen i tegelbalkarna rostat och förstört en del stenar.
Karbonatiseringsindikatorn använde jag för att se hur djupt jag behövde riva för att nå "friskt" bruk.
Jag fräste och bilade rur all gammal armering och murade in nya rostfria bistål.
Har du också svarta fogar? Posta gärna foton. :D
 
Needas Needas skrev:
Jag håller på att putsa huset och över alla fönster så hade armeringen i tegelbalkarna rostat och förstört en del stenar.
Karbonatiseringsindikatorn använde jag för att se hur djupt jag behövde riva för att nå "friskt" bruk.
Jag fräste och bilade rur all gammal armering och murade in nya rostfria bistål.
Har du också svarta fogar? Posta gärna foton. :D
Aha, där ser man . Bild kommer :)
 
  • Närbild av tegelmur med murbruk och tydliga strukturer vid ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
R Rickie skrev:
Aha, där ser man . Bild kommer :)
Ah vad kul! Vet du vem som byggt huset eller vem arkitekten som ritat huset är?
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Ah vad kul! Vet du vem som byggt huset eller vem arkitekten som ritat huset är?
Gullringshus, byggt -64. Suttärngvilla i Småland / Älmhult
 
Påbörjat putsning av sista gaveln på huset!
Sen ska allt dras över en gång till innan målning.
 
  • Husgavel med nylagt puts, byggnadsställning och oputsade tegelområden nära fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyputsad gavel på hus med ställning och fönster, gråputsad yta redo för andra omgången innan målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Och slängt ihop ett provisorist trappsteg som ska hålla tills det är dags att gjuta ett nytt steg.
 
  • Provisoriskt trappsteg av trä framför en vit dörr, intill befintlig stentrappa redo för gjutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Dagens bild, blev smygar och foder till båda fönstren men bara en liten bit panel till då jag behövde ha kvar ställningen så att jag nådde gavelfönstret. Hoppas hinna med resten imorgon om det inte igen kommer åska och regn som stoppar jobb i några timmar.

Ett hus under renovering med nypanelade fönstersmygar, ställning vid gavelfönstret, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 1 till
  • Laddar…
Stugan. Sista gruppen flyttad till jordfelsbrytare, då uppstår frågan - andrahandsmarknaden för porslinssäkringar, hur het är den? Frågar åt en kompis...
 
Vid rätt tillfälle kan dom vara värda mycket...
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vid rätt tillfälle kan dom vara värda mycket...
Förvisso, men skruvade glatt ur den sista idag, nu ligger allt i ett nytt skåp.

Gjorde iofs misstaget att öppna en garderob i ett annat av husen, där fanns en förmögenhet i porslin...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.