29 178 läst · 76 svar
29k läst
76 svar
Var kan jag köpa en stenmur som denna?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan rekommendera att köpa en lite äldre dieselpickup om man vill hantera väldigt tunga stenar..Anna_H skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Vad sägs om göra en lecamur och dekorera den genom att mur flaggsten på den?
Tok mycket billigare och i alla fall lite likt det du vill ha.
Tok mycket billigare och i alla fall lite likt det du vill ha.
Redigerat:
Har precis fått en stenmur gjord till framsidan av vår gamla mangårdsbyggnad. Vi ville ha så "raka" stenar som möjligt med så stora stenar som möjligt för att det skulle gå väl ihop med den gamla huggna muren som tillhör huset bredvid och ge ett gammaldags intryck. Är mycket nöjd med resultatet! Det var en polsk stenhuggare som ledde arbetet och högg till många av stenarna direkt på plats. Inte så tokigt dyrt. Tror de tog 1200kr/m plus kostnad för schaktning och lite annat. I slutänden tror jag det hamnade på ca 2000kr/m. Visst, inte billigt heller, men om man är petig med resultatet och vet vad man vill ha så kostar det.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 943 inlägg
Jättefint! Kan du pma kontaktuppgifter? det kan vara ett alternativ värt att utforska för mig.M Markus P skrev:Har precis fått en stenmur gjord till framsidan av vår gamla mangårdsbyggnad. Vi ville ha så "raka" stenar som möjligt med så stora stenar som möjligt för att det skulle gå väl ihop med den gamla huggna muren som tillhör huset bredvid och ge ett gammaldags intryck. Är mycket nöjd med resultatet! Det var en polsk stenhuggare som ledde arbetet och högg till många av stenarna direkt på plats. Inte så tokigt dyrt. Tror de tog 1200kr/m plus kostnad för schaktning och lite annat. I slutänden tror jag det hamnade på ca 2000kr/m. Visst, inte billigt heller, men om man är petig med resultatet och vet vad man vill ha så kostar det.[bild]
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
En sådan här ungefär eller :B Beltis skrev:
https://omni.se/lovin-stalldes-mot-vaggen-for-familjens-val-av-bil/a/8wkdwW
Vet inte om ni skojar för svårt för mig men historien var väl att maken, stenhuggare, hade en Ford Ranger pickup utrustad med smutsig dieselmotor(motsvarande euro3 som ngn motorjournalist skrev). Den används för av maken för att frakta stora stenar. Familjebilen skulle vara en gasdriven Passat om jag kommer ihåg rätt.