tommib tommib skrev:
Pysslat med lite "trapprenovering".
Tyckte att ektrappan behövde lite äkta spånskiva som ytskikt.

[bild]
[bild]

Måste köpa mer spånskiva och komma på ett bra sätt att få fast det mot väggen till höger också. Sen ska räcket på övervåningen kläs också.

Dessutom håller jag på med ett litet ventilationsaggregat, men kanalkylaren har inte kommit än. Tydligen har de semester på VEAB och sidan jag köpte ifrån glömde nämna det vid beställning.
Visserligen vitmålad trapp men här tejpades den med masonit under badrumsrenoveringen. (y)
 
Grannarna förstår inte hur jag hinner, orkar med så mycket utomhusarbete.


Stege lutad mot ett vitt trähus med streckad fasad, på en trätrall med utemöbler och parasoll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träveranda under uppbyggnad med verktyg och blomkrukor vid ett vitt trähus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte speciellt arbetskrävande moment att rama in väggarna, använder fogsvans, troligtvis därför de funderar när jag gör allt, låter inget.

Javisst ja! De mera tråkiga och tidskrävande arbetena utför jag inte så länge det finns tonåringar som vill ha fiberanslutningen icke avstängd.

Årets förälder blir jag nog inte nominerad till i år heller.....

Två tonåringar som arbetar på en träaltan med skyddsplast på golvet och grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två personer på en träaltan med målarutrustning och en utvikbar segelduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Duktiga är de små liven, samarbetar dåligt men de får ingen anslutning förrän de är klara.

Lätt instruktion behövs:

- Allt kludd tas om hand av er, jag gör annat....

Mvh Årets pappa, tidigast 2020....
 
  • Gilla
Nyfniken och 16 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Grannarna förstår inte hur jag hinner, orkar med så mycket utomhusarbete.


[bild] [bild]

Inte speciellt arbetskrävande moment att rama in väggarna, använder fogsvans, troligtvis därför de funderar när jag gör allt, låter inget.

Javisst ja! De mera tråkiga och tidskrävande arbetena utför jag inte så länge det finns tonåringar som vill ha fiberanslutningen icke avstängd.

Årets förälder blir jag nog inte nominerad till i år heller.....

[bild] [bild]

Duktiga är de små liven, samarbetar dåligt men de får ingen anslutning förrän de är klara.

Lätt instruktion behövs:

- Allt kludd tas om hand av er, jag gör annat....

Mvh Årets pappa, tidigast 2020....
Haha, gick bara att gilla en gång..:crysmile:

Känner igen mig lite, som i Telenorreklamen "följer du med lillebror bort till Pojke-stoppet får du en halv Gb.." :geek:
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Påbörjat byte och utflytt av ytterdörr och sidoljus!
 
  • Påbörjad borttagning av en ytterdörr med sidoljus i ett hus, verktyg syns på trappan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
T
Funderat på hur jag ska lägga plattorna...
Följa tvättstugan eller ej det är sambons stor fråga just nu.... :rofl::crysmile:
 
  • Oupplagda plattor på ett betonggolv som bildar en T-form, med ett vattenpass och byggmaterial i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En takfotsbräda på plats samt nästan all läkt på ena kortsidan, och det regnar, längesen man kände glädje av regn trots uteprojekt.
Utsikt från en verkstad med en kapmaskin i förgrunden och en röd träbyggnad med pågående takarbete i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Första halvan av trädäcket klart; läggningen. Pluggning, slipning och Osmofiering kvarstår.
 
  • Obyggt trädäck halvfärdigt utan pluggning eller slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Gillar ditt inlägg. Men varför är det så många olika trallbrädor?
 
Dags att hålla kväll! :)
 
  • En enplanshusfasad på kvällen med tända lampor och en öppen ytterdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Om, vilket jag hoppas, yr:s väderprognos stämmer med upp till 25mm regn inatt gick dagen åt till att vädersäkra huset. Först med plåtiskepsen på med nya bleck och tröskelplåtar vid alla ställlen med grå vägg. Tusan vad rostfria bleckskruv kostar ...

Nytt tröskelbleck vid fönster installerat på grå vägg för väderskydd, med synliga rostfria skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruvade även tillbaka foder och smygar lite löst, fogmassa och lite mer färg så blir det bra.

Huset med nyinstallerade tröskelplåtar och bleck vid grå vägg för väderskydd, samt ett vitmålat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gaveln där jag har en glipa mellan ny och gammal panel fick en ”tätning” med. Sköt upp plastfolie under det gamla och häftade fast på det nya.

Hus med röd och grå panel och väderskydd av plastfolie under byggnadsarbete, med en elektrisk skruvdragare i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och eftersom nya lilla dragaren råkade vara på bild, den är suverän att jobba med och släpa runt. Har inte kört slut på 2Ah acken än så hysterin med stora ackar känns orelevant när det kommer till maskin man bär omkring och använder mycket.
 
  • Gilla
P-plats och 6 till
  • Laddar…
tommib
Stora ackar är bara relevant om det är långt att gå till laddaren. Det är det inte hemma hos mig.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Målade panel till gaveln.

Ny målad svart träpanel staplad utomhus för husgavelprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 1 till
  • Laddar…
Målade på garaget och insåg att jag behöver kitta om fönstren och måla dom...
...så jag gick in och beställde nya aluminiumfönster!

När jag ändå var ute på nätet på en shoppingtur så blev det ett entrétak till garaget också.

Modernt grått entrétak i aluminium för garage, med genomskinlig övre del och dekorativa stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
När män fönstershoppar.. Så köper dom just det..
Fönster!! :crysmile:
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Ännu ett kapitel cirkus-snickring har idag skrivits.. :oops::rolleyes:
Uppfäst metallskena längs röd vägg och fönster, med byggnadsställning och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skenorna skarvades, vägdes av och fästes upp på en skruv i var ände längs väggen.
Arbetshänder använder en BOSCH cirkelsåg med skena för att såga i trästycke mot en röd väggbakgrund utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har haft lite ångest över sågningen där, att ställningen varit i vägen mm. Men det gick över förväntan :D
Träställning under konstruktion vid röd husfasad med skyddad fönsteryta och tillägg av skenor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett drag med ett sandpapper nertill så.. (y)
 
  • Gilla
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.