Köpte en Bosch GWS 18V-125 och en stenkapskiva för ändamålet; ändå gör den knappt någon åverkan på vanlig markplatta. Bilden nedan visar flera anfall, lägger man lite tryck på skivan stannar motorn. Har jag för höga förväntningar och behöver grövre grejor; eller bör det fungera?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För klen vinkelslip.S Setomidor skrev:
Köp en kraftfullare med batteri eller ännu bättre med sladd!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 174 inlägg
Har en 600kr blå Bosch med sladd samt en kapskiva från jula: https://www.jula.se/catalog/verktyg...deller/diamantkapskivor/diamantklinga-016154/
Funkar bra till att kapa sten!
Funkar bra till att kapa sten!
Hittar ingen kraftfullare 18v i sortimentet, det här är senaste modellen och det är dens första uppdrag.G Ganescha skrev:
Hmm, kanske ska testa med en sån skiva istället. Ser klart mer aggressiv ut!13th Marine skrev:
Du måste lägga lite tyngd på även med annan skiva, i alla fall efter andra kapet och det kommer din Bosch ej klara om den ger upp redan nu när du trycker lite.S Setomidor skrev:
Köp en med sladd så slipper du tänka på det och kan kapa utan att tappa fart
Har aldrig provat med batterimaskin, men diamantskiva och sladdmaskin är ju som att skära smör i såna plattor...
Billig maskin och stor diamantklinga är receptet
Stendammet är rejält elakt mot rörliga delar i maskinen. Av erfarenhet brukar det gå åt ungefär en maskin per 30 m2 när jag lagt skiffer och betongsten i ett antal projekt.
Stendammet är rejält elakt mot rörliga delar i maskinen. Av erfarenhet brukar det gå åt ungefär en maskin per 30 m2 när jag lagt skiffer och betongsten i ett antal projekt.
Hmm, tack för all feedback.
Kanske är listigast att bara hyra en större, sladdad vinkelslip för det här projektet. Kommer nog sällan att kapa sten efter det här är färdigt, och så slipper jag ha en billig maskin i garaget.
Frågan är då; är det värt att behålla den här maskinen eller är det värt att försöka skicka tillbaka den? Kommer den vara kraftfull nog för att kapa t.ex. rör och takplåtar? (Vilket båda är troliga aktiviteter i framtiden).
Kanske är listigast att bara hyra en större, sladdad vinkelslip för det här projektet. Kommer nog sällan att kapa sten efter det här är färdigt, och så slipper jag ha en billig maskin i garaget.
Frågan är då; är det värt att behålla den här maskinen eller är det värt att försöka skicka tillbaka den? Kommer den vara kraftfull nog för att kapa t.ex. rör och takplåtar? (Vilket båda är troliga aktiviteter i framtiden).
Ja, med en kapskiva för stål osv. Så är den full god. Behåll!!S Setomidor skrev:Hmm, tack för all feedback.
Alt hyr en stenklipp ..
https://www.stenbolaget.se/stenklipp-small.html
https://www.stenbolaget.se/stenklipp-small.html