6 560 läst · 7 svar
7k läst
7 svar
Täta/nåta springor i gammalt trägolv
Har ett gammalt trägolv med rejäla springor mellan planken. Springorna varierar mellan 4-12mm, har hört att vissa använder kilformade träremsor som bankas ner i springan och slipas sedan av.
Vart kan man köpa dessa remsor? Eller tillverka själv utan att behöva köpa en dyr hyvelmaskin...
Jag misstänker att ett snickeri skulle kunna göra dessa åt mig men svårt i semestertider att få tag på dessa. Golvet behöver göras den närmaste veckan...
Vart kan man köpa dessa remsor? Eller tillverka själv utan att behöva köpa en dyr hyvelmaskin...
Jag misstänker att ett snickeri skulle kunna göra dessa åt mig men svårt i semestertider att få tag på dessa. Golvet behöver göras den närmaste veckan...
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 585 inlägg
Sikaflex för golvnåtning är svindyrt. Kanske är billigare att lägga nytt golv? Har en bekant som valde det senare efter att ha ”räknat på det”.
Beror ju lite på vilken finish man vill ha. Jag har nåtat två golv här hemma med garn. Det första körde jag med yllegarn och olika breda springor. Det golvet jag nåtade i år justerade jag brädorna och nåtade med hampagarn från biltema. Blev tätare och fick en lite äldre touch.