Rivit lite mera panel och fått upp lite mera panel. Den gråa delen fick även andra strykningen färg.

Renovering av husfasad med nyriven gul isolering och ny målad grå samt befintlig röd panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Målat fasad, och sen börja det blåsa som fan och det fastna massa små flugkräk och diverse skräp på fasaden, får inte bort det. :mad: Ska måla ett till lager ..
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Sista målningen på staket till verandan. Imorgon ska dessa brädor monteras...
Även byggt färdigt den andra "guldgruvan" &grävt ner 2 hängsälg.
Produktiv dag och imon ska det handlas lite brädor och klä in fönstren, dörrar. :D:D
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag får alltid fråga min fru var alla saker är. Som tur är hon inte grinig och svarar - ”Där du la dem sist” utan vet alltid var allt är. Jag kan leta 1 timme efter något som ligger rakt framför mig...
Tror vi är många som känner igen oss i detta :crysmile:
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Ramnemark Ramnemark skrev:
Och fruar :)
Hmm, nu får ni skärpa er. Kvinnor kan också bygga och här på byggahus är alla välkomna och ingen diskrimineras.:);)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Hmm, nu får ni skärpa er. Fruar kan också bygga.
Word!
 
Gjutit ett par till plintar. Är nöjd med det nu, nästa steg blir att köpa mer 90*90.

Använde även mitt senaste inköp rakslipen för att justera klyvkniven på justersågen så jag kan såga utan att ämnet rider på kniven. Mycket behändigt.
 
  • Nybyggda träplintar i marken som en del av ett pågående byggprojekt, intill en kratta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Hmm, nu får ni skärpa er. Kvinnor kan också bygga och här på byggahus är alla välkomna och ingen diskrimineras.:);)
Vi försöker att bygga tillsammans, även om jag får instruera henne och hon ibland tycker vissa verktyg är läskiga, så märks att hon uppskattar det istället för att bara vara min hantlangare.
 
  • Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
Tänkte bygga in våra kabelrör vid ladan, men den färdigmålade panelen från loftet hade visst slagit sig liiiite...
En färdigmålad panel som slagit sig och inte är rak, placerad utomhus vid ladan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
MDF damm över södra Borlänge.
Vi har saknat foder mellan dörren frampå och fönsterna bredvid en tid, ja ok det kanske är 4år om vi ska vara lite petnoga..:oops:

MDF-list och fräs från Bosch på trätrall, för hemmabyggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Av 12mm MDF är dessa tillverkade.
Första "skarpa" uppdraget för den Bosch GKF 12V fräs jag fick hem för nån vecka sedan. Den orkade med fint, ett utsug hade dock inte varit i vägen..
Obehandlade MDF-lister för dörr och fönsterfrisering, vilandes på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Prov-inpassade nere, ja nere, det har varit tomt uppe på sidan av balkongdörren nån månad (bara) också..
Dubbeldörrar med fönster och nyinstallerat foder av MDF runt dem i ett ljust rum, verktyg syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundade och nyss också mellanstrukna.
Slutmålning och montering imorgon. :cool:
Grundade MDF-foder för dörr och fönster vilande på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
MDF damm över södra Borlänge.
Vi har saknat foder mellan dörren frampå och fönsterna bredvid en, ja ok det kanske är 4år om vi ska vara lite petnoga..:oops:

[bild]

Av 12mm MDF är dessa tillverkade.
Första "skarpa" uppdraget för den Bosch GKF 12V fräs jag fick hem för nån vecka sedan. Den orkade med fint, ett utsug hade dock inte varit i vägen..
[bild]

Provinpassade nere, ja nere, det har varit tomt uppe på sidan av balkongdörren nån månad (bara) också..
[bild]

Grundade och nyss också mellanstrukna.
Slutmålning och montering imorgon. :cool:
[bild]
Ruskigt snyggt. En fräs är vad man skulle behöva :D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Hmm, nu får ni skärpa er. Kvinnor kan också bygga och här på byggahus är alla välkomna och ingen diskrimineras.:);)
Jag vet inte om jag tolkade pagnos inlägg som att kvinnor inte kan bygga. Det var bestämda fruar jag kunde associera till, vilket inte heller bör tolkas negativt :)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
MDF damm över södra Borlänge.
Vi har saknat foder mellan dörren frampå och fönsterna bredvid en, ja ok det kanske är 4år om vi ska vara lite petnoga..:oops:

[bild]

Av 12mm MDF är dessa tillverkade.
Första "skarpa" uppdraget för den Bosch GKF 12V fräs jag fick hem för nån vecka sedan. Den orkade med fint, ett utsug hade dock inte varit i vägen..
[bild]

Provinpassade nere, ja nere, det har varit tomt uppe på sidan av balkongdörren nån månad (bara) också..
[bild]

Grundade och nyss också mellanstrukna.
Slutmålning och montering imorgon. :cool:
[bild]
När jag målar MDF så räcker inte 3 laget. Bruka bli grunda 2-3ggr, täckmåla minst 3 :worried:
 
P Pappa1986 skrev:
Ruskigt snyggt. En fräs är vad man skulle behöva :D
En fräs är användbar till en massa (y):)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
När jag målar MDF så räcker inte 3 laget. Bruka bli grunda 2-3ggr, täckmåla minst 3 :worried:
Ja vi får se hur de sågade/frästa ytorna ser ut efter en omgång till.
De fönsterbänkar jag gjort spacklades på den sågade och synliga ytan.
Då räckte 3 totalt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.