Nu har jag fått svar att slutblecket är en ”Keep 1207A”. Googling ger inga vettiga resultat. Är den kompatibel med Assa 2002? Annars får jag lösa det problemet när dörren väl kommer.

Vad gäller Dorma vs Assa: ser att det finns många trådar i ämnet och jag ser också att Dorma är billigast. Instruktionerna till Dorma visar dock att slutblecket har yttermåtten 225x22 medans 1487-1 och -2 har måtten 200x40. Då kan ju de inte vara kompatibla antar jag?

Det har inte samma urtag som ett slutbleck för evolution kolvarna har en annan höjd.
Du kan byta slutblecket mot en 1487-1 utan några bekymmer.
"Keep 1207A" är ett slutbleck som finns liknande i många namn t.ex Habo 65950.
Metalliskt slutbleck för låssystem med urtag och justerbart plösmått, 40mm bred.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slutbleck med måttmarkeringar 39mm bred och 200mm hög, liknande Habo 65950, för byggdiskussion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag brukar köpa dom av en annan tillverkare och då är dom väldigt billiga, de jag köper har bredd 40mm eller 45mm och inte 39mm som Habos, ditt borde vara 40mm.
Det är billiga slutbleck det är därför dörr industrin brukar använda dom samt så har dom justerbart plösmått.
ASSAs motsvarighet heter Säkerhetsslutbleck 1889.

Angående dorma och assa om du tittar på förra sidan så är det ett dorma slutbleck som visar måtten då jag inte hittade en bra hos assas hemsida.
Dormas grejer passar rakt av och du kan även använda det slutblecket som följer med dörren rent funktionsmässigt men du byter slutbleck ändå då dorma slutblecket i låssatsen är bättre samt klassat.
Måttet 225x22 kan jag tala om vad det är utan att läsa instruktionen, 225mm är höjden på stolpen på låshuset och 22mm är bredden på stolpen så slutblecket har rätt mått.
Instruktionen är kanske lite rörig.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.