Hej.
Vår vattenpump har gått sönder och vi behöver en ny. Men frågan är vad är det för skillnad på en hydroforpump och en pumpautomat? Jag kan inte hitta information om det någonstans och tycker att de ser väldigt lika ut på bilder.

En pumpautomat brukar syfta på en komplett enhet med pump, tryckbrytare och hydropress.

Vad är det du syftar på med hydroforpump? Pumpen och hydroforen är ju två olika delar. Är det pumpen du syftar på eller en större del av anläggningen?

Alltså om jag söker på pumpar finns det några som heter pumpautomat och vissa som heter hydroforpump.

Det jag undrar över är vad det är för skillnad på dem. De ser likadana ut på bilder så jag undrar väl mest om de är samma sak men har olika namn.

D Daniel 109 skrev:
En pumpautomat brukar syfta på en komplett enhet med pump, tryckbrytare och hydropress.

Vad är det du syftar på med hydroforpump? Pumpen och hydroforen är ju två olika delar. Är det pumpen du syftar på eller en större del av anläggningen?

• Blå och silverfärgad pumpautomat med tryckmätare och anslutningsslangar, Altech PTT 800, visas på en webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • AL-KO hydroforpump HW 3000 Inox Classic, grå och röd, visas på webbsida med beskrivning och artikelnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den andra har helt enkelt fått fel namn. Det där är en pump med hydropress. De brukar benämnas pumpautomat eftersom det är en komplett enhet. Ska du ha en pump till en befintlig hydrofor eller en komplett lösning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.