Funktionskontrollanten ska utfärda ett intyg som visar att besiktningen har gjorts, med datum för besiktningen, resultatet av kontrollen och datumet för nästa besiktning. Byggnadens ägare ska sätta upp intyget på väl synlig plats i byggnaden.T Tysk skrev:
Var det en köksfläkt som sög ut luft ur lägenheten till en frånluftskanal/imkanal?T Tysk skrev:Ska det inte finnas en fläkt över spisen som är minst 20 år gamla för att vara säkert att luften i lägenheten inte blir förorenad ? Hyresvärden tog bort våran eftersom den inte gick att använda för allt fett som hade samlats på den och menade att den inte tillhör lägenheten . Den skulle inte ha funnits när de tog över huset för 15 år sen. Måste en hyresvärd sätta i en fläkt. ?
Eller var det en kolfilterfläkt som bara cirkulerade runt luften i köket?
Verkar ju onekligen så att du har en besvärlig hyresvärd.
Om du bedömer det som svårt att flytta till något bättre så är det nog bäst för ditt eget mående att acceptera läget eller att du betalar för en ny fläkt ur egen kassa. Inte värt bråket enligt min uppfattning.
Om du bedömer det som svårt att flytta till något bättre så är det nog bäst för ditt eget mående att acceptera läget eller att du betalar för en ny fläkt ur egen kassa. Inte värt bråket enligt min uppfattning.
Onekligen har jag det. Förstår bara inte grannarna som kan komma hit och gnälla och förväntar sig att jag ska ta upp deras problem också i hyresnämnden och TV.Folk köper allt självs fast man bor i en hyreslägenhet.Jag ska ta upp fusket och lögn från hyresvärden i hyresnämnden och bevisa detta. Hur f... kan en kommun låta en hyresvärd hålla på med att överklaga .Jag är glad att jag filmade när hyresvärden och en så kallad byggkonsult var här för att kolla ventilationen som visar att hyresvärden fuskar och kör med osanna utlåtande. Eftersom kommunen gick till denna hyresvärd för att sälja de lägenheter här på gatan so är jag övertygat om att de inte vågar att göra nåt åt eländet.BerraBo skrev: