5 880 läst · 6 svar
6k läst
6 svar
Integrerad diskmaskin + ikea Metod
Vi ska byta köket men behåller helst våra ganska nya vitvaror. Diskmaskinen är en Siemens (
SN65M042EU) integrerad maskin som är max 2 år gammal.
Den har inte Variohinge tyvärr. Finns det något sätt att modifiera sockel / lucka så att den passar med Ikea Metod? Vi ska ha Veddige luckor.
Otroligt tacksam för hjälp så jag slipper köpa ny diskmaskin!
Den har inte Variohinge tyvärr. Finns det något sätt att modifiera sockel / lucka så att den passar med Ikea Metod? Vi ska ha Veddige luckor.
Jag har sett maskiner där man monterat Ikeas egna lösning på ”vanliga” maskiner. Krävs dock att djupet är tillräckligt.Louisebyggerkök skrev:Vi ska byta köket men behåller helst våra ganska nya vitvaror. Diskmaskinen är en Siemens (
Det som spelar roll är hur lång trälucka diskmaskinen klarar av. Det borde stå i bruksanvisningen.
Du kan lösa det genom att installera diskmaskinen lägre, och låta träluckan sticka upp.
T.ex om maskinen klarar 780 mm lucka, så montera diskmaskinen 20 mm under bänkskivan (lägg passbit mellan, och låt träluckan sticka upp. Inte så snyggt, men det är iaf lösbart.
Du kan lösa det genom att installera diskmaskinen lägre, och låta träluckan sticka upp.
T.ex om maskinen klarar 780 mm lucka, så montera diskmaskinen 20 mm under bänkskivan (lägg passbit mellan, och låt träluckan sticka upp. Inte så snyggt, men det är iaf lösbart.
Ja, det är ju det jag försöker säga. En "vanlig" maskin där man monterat IKEAs variant. IKEAs variant på sådan bygger dock ut lite extra så det vill till att skjuta in hela maskinen lite till utan att den tar i väggen baktill. Har sett ett par sådana.Louisebyggerkök skrev: