20 577 läst · 21 svar
21k läst
21 svar
Vad händer vid för stora lutningar?
Har man problem med att roboten slirar och river loss gräs, så kan man lägga ned hönsnät som man fäster med märlor. Detta enligt installtören som installerade min robot förra hösten. Har ingen egen erfarenhet av det (ännu)
Det var ju listigt, men man får nog göra om det relativt snart.M Mad_Man skrev:
Jämför hur snabbt en begränsningsslinga växer över.
Stickan
Om hönsnätet växes över så torde det väl vara ett tecken på att roboten inte slirar just där? Mao, så länge roboten slirar på ett specifikt ställe, så kommer hönsnätet var barlagt just där. Men det är bara en teori jag har.Stickan56 skrev:
Såhär var det:Stickan56 skrev:
Terrängkitet har tyngre bakhjul med grövre mönster och borstar. Tyngre framhjul köps separat. Dock en tusenlapp för terrängkitet och nästan en tusenlapp för framhjulen:
https://www.husqvarna.com/se/reservdelar-tillbehor/tillbehor/tyngre-framhjul-kit/577865101/
Ja, utan teränghjul.
Är det fuktigt så kommer den inte upp så långt att den börjar lyfta i fronten och klarar sig från att bli stående i backen.
Hade jag vetat att teränghjul och tunga framhjul hade gjort det där lilla sista som behövs hade jag skaffat det eftersom denna backe binder ihop en liten gräsyta med övriga gräsmattan. Som det är nu måste jag bära mellan ytorna.
Är det fuktigt så kommer den inte upp så långt att den börjar lyfta i fronten och klarar sig från att bli stående i backen.
Hade jag vetat att teränghjul och tunga framhjul hade gjort det där lilla sista som behövs hade jag skaffat det eftersom denna backe binder ihop en liten gräsyta med övriga gräsmattan. Som det är nu måste jag bära mellan ytorna.
Liknande trådar
-
Läckage vid toan mot golv i nybyggt hus, varför?
Badrum -
Istället för överbleck vid dörr?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Varför dunkar det vid tillslag i min Vattenpump
Vatten & Avlopp -
Vad händer vid alldeles för högt flöde i radiatorn?
Värme allmänt -
Vad händer med ROT vid försäljning
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.