Efter att grävt ut dräneringen på gamla huset och grunden till utbyggnaden på den nya delen tänkte börja jag gräva ut en pol ned hjälp av en skyffel och en gräsklippar vagn förra sommaren.
480x280 och 160 cm djup isolerad betongpool. Så jag tog en spade, skyffel och började gräva. Hur lång tid kan de ta, blir ju bara runt 25 kubikmeter och... 50 ton...
480x280 och 160 cm djup isolerad betongpool. Så jag tog en spade, skyffel och började gräva. Hur lång tid kan de ta, blir ju bara runt 25 kubikmeter och... 50 ton...
Ja hade det bra varit jord, ja då skulle de kunna gå undan! Men de ser ut som här hemma... en jäkla massa sten o skit! Ja då tar det längre än en tror nygrävd 15 ton parkering som skall återfyllas med makadam imorgon
Bara förtydliga att bilderna inte är sprillans nya, men jag postar några om dagen till jag kommer ikapp dagens läge.
Grävde ut grunden till huset på 5 dagar efter jobbet, snitta på ungefär 10 ton om dagen då, men det var oerhört lättgrävt. Hitta bar en stor sten.K Kaboff skrev:
Poolen var värre, främst för att de var djupare, men även lite sämre ställe att gräva på.
Lite mer bilder . Tagna ungefär en vecka senare. Har fått hela storleken på poolen och även satt upp rep för att hålla grunden uppe på uterummet. Repen sitter fast i taket på utreummet.
Så... öum, uterummet håller upp sig själv kalle anka stil
Så... öum, uterummet håller upp sig själv kalle anka stil
Jag måste bara fråga vad syftet är med detta? Är resan målet eller är det poolen som är målet? Anledningen till att jag frågar är att det du åstadkommer med veckor av grävande kanske spar ett par tusenlappar som en grävare hade gjort på några få timmar.
Haha, jag är mycket nyfiken på din Kalle Anka lösning!? Kan du inte ta några bilder utifrån också?
Tycker också, epw skriver, att man kommer väldigt mkt fortare i mål om man använder riktiga grävmaskiner. Men samtidigt är en gemensam resa inget fel det heller dock är krokiga ryggar och pajade leder väldigt ovärt
Kör hårt
Tycker också, epw skriver, att man kommer väldigt mkt fortare i mål om man använder riktiga grävmaskiner. Men samtidigt är en gemensam resa inget fel det heller dock är krokiga ryggar och pajade leder väldigt ovärt
Kör hårt
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 046 inlägg
Kanske inlägg #6 kan vara till någon upplysningE epw skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 948 inlägg
Kanon med motion, men om jag kommer ihåg rätt betala jag ca 1500 kr och några öl för att göra ett 6x4 m och 1,7 m djupt hål på min tomt.... Jag förstår ingenting, men är väldigt avundsjuk på din geist. : )