Lös botten, skulle vilja komma på nån smidig lösning jag också så småbarnen kan bottna.
Funderar på om det går att hitta nån sort pvcprofiler att bygga av.
 
I Martenw skrev:
Finns lastpallar gjorda i plast, sänk några sådana så blir det mer barnvänligt. Plasten i pallen lär ju inte ruttna i första taget )

[länk]
Gäller att se till att det ändå går att städa ordentligt bara.
 
I Martenw skrev:
Finns lastpallar gjorda i plast, sänk några sådana så blir det mer barnvänligt. Plasten i pallen lär ju inte ruttna i första taget )

[länk]
de lär vilja flyta ganska kraftigt ;)
 
Detta kanske är en dum idé, men jag skulle nog gå till en plåtslagare och be dem beställa in rostfri plåt. Borde räcka med 1 mm tjock plåt. Sen så får han bocka dem som u-profil med en flänshöjd som är så hög som du vill bygga upp höjden med. Sen lägger du ut balkarna på botten och bygger typ "hestraplattgolv" ovanpå. Vet inte hur "hestra"-plattor gillar miljön i en pool men de rostfria balkarna lär ju inte vara något problem.
Om en hestraplatta flyter vågar jag inte uttala mig om men om det är ett problem så får väl plåtslagaren återigen göra en plåt men inbockade kanter som man inte skär sig på som golv. Rostfritt flyter iaf inte, mig veterligen :)
 
Därför man skall "sänka" dem, förslagsvis med något oorganiskt ovanpå exvis några stenar:D
 
Finns badhus som har lösa bottnar som de kan lägga i. Ring runt och fråga vad de använder för något.
 
T tobbbias skrev:
Detta kanske är en dum idé, men jag skulle nog gå till en plåtslagare och be dem beställa in rostfri plåt. Borde räcka med 1 mm tjock plåt. Sen så får han bocka dem som u-profil med en flänshöjd som är så hög som du vill bygga upp höjden med. Sen lägger du ut balkarna på botten och bygger typ "hestraplattgolv" ovanpå. Vet inte hur "hestra"-plattor gillar miljön i en pool men de rostfria balkarna lär ju inte vara något problem.
Om en hestraplatta flyter vågar jag inte uttala mig om men om det är ett problem så får väl plåtslagaren återigen göra en plåt men inbockade kanter som man inte skär sig på som golv. Rostfritt flyter iaf inte, mig veterligen :)
Låter dyrt, antagligen billigare att skaffa en mindre pool till barnen
 
  • Gilla
Jacoblj
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Låter dyrt, antagligen billigare att skaffa en mindre pool till barnen
Kanske kanske, jag sa ju att jag var osäker på om det var en bra ide... :)
Jag hittade detta: https://www.slojd-detaljer.se/sorti...MIvdaAtLjg4AIVC6aaCh1dgwZyEAYYASABEgJgp_D_BwE
(rostfri plåt 1000x500x0,7 mm för 460 kr.
men jag tänker att en plåtslagare lär ju ha tillgång till bra mkt billigare mtrl än en slutändesförsäljare kan ge.
Men om man kör på det där priset då blir det ~270 kr per färdig balk. Säg att du vill höja botten 100 mm. Då får du ca 100 mm flänsar två st plus en anliggningsyta ovanpå som är 30-50 mm.
Det fina är ju att när barnen växt upp om 10 år och inte behöver någon mer grund del i poolen så kan du sälja de där balkarna för 250 kr styck igen till nästa "stackare" som har en pool och småbarn :) Det kan du knappast göra med en barnpool som har 10 år på nacken.
 
De flesta som haft pool ett tag kommer på att barn klarar sig utmärkt utan att bottna. En trappa att starta från brukar vara trevligt, därefter är djupet ointressant. Armpuffar och flythjälp i början, efter en halvsäsong simmar dom under vattnet tills dom lärt sig simma med näsan över ytan....

Har man inte förberett med insug och utblås under den förhöjda botten är man nog garanterad cirkulationsproblem och påväxt.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Bilder på slutresultatet? (y)
 
T
Plåtar eller pallar i poolen som man går på lär göra underverk för linern.
 
Jag ska göra om innan mätet lite. Var lite saker som inte riktigt blev som jag önskade.

När jag gör de kommer jag att göra en 8cm kant på vardera sida, ca 70 cm från ytan, där jag tänkte lägga trall över med uppstyvning i mitten. De kommer nog inte hålla för ett kaffe rep... men bör hålla för barn utan större problem.


Ska lägga upp bild sen i sommar.

Ska även flytta över glaspartier från en annan byggnad som blivit över.
 
Jag grävde ner en rund 4.90 m pool med en dålig spade efter skilsmässa. Kan lugnt säga att det var bra för att få ut frustration.. Sex Pistols i lurarna och bara kötta i leran.

Dock kan jag fortfarande efter två år inte ligga på höger axel, något gick sönder efter det projektet. Idag hade jag hyrt en bobcat för 1300 kr dagen..
 
  • Gilla
  • Wow
InsidersUnited och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.