Husköpare 8 Husköpare 8 skrev:
Tillsammans med nyckeln låg dessa. Vad är detta och vad använder jag dom till? Ska jag använda slangstumpen till något gällande mitt problem?
Änden med metall skruvar du fast på kranen i väggen om gängorna passar.
Gula plutten använder du som skarv mellan korta slangbiten och långa slangen.
Om det inte funkar så behöver du nog komplettera med eget inköp.

Stickan56 Stickan56 skrev:
Du skall använda båda. Den med slangen skruvar du fast vid kranen och den lilla att skarva ihop med den långa slangen.:cool:

Stickan
Fantastiskt. Underbart. Nu vattnas både gräset och jordgubbarna. Jag vet att man helst ska vattna tidiga mornar och sena kvällar,men kunde inte låta bli,nu när jag med er hjälp fick igång vattenspridaren.

• Gilla
Hemmakatten och 9 till
  • Laddar…
Världens bästa forum.

• Gilla
Husköpare 8
  • Laddar…
Krilleman
Toppen!

(y)(y)

Husköpare 8 Husköpare 8 skrev:
Tillsammans med nyckeln låg dessa. Vad är detta och vad använder jag dom till? Ska jag använda slangstumpen till något gällande mitt problem?
Nu vill jag tala ärligt. Om man inte ens förmå att sätta ihop dessa prylar (som en 8-årig skulle klara) då är man antingen ett troll eller så har man inga förutsättningar att bo i ett ensligt hus.

• Gilla
TheSwoopis och 2 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Den med slangen
Och då kommer hon/han att fråga: ja, men med vilken sida? Nånting är ju fel här.

• Gilla
noupe
  • Laddar…
Om du bor ensligt så har du nog egen brunn. Vattna inte gräsmattan i denna torka - då kommer brunnen sina och du blir utan vatten.

T Thomas_Blekinge skrev:
Nu vill jag tala ärligt. Om man inte ens förmå att sätta ihop dessa prylar (som en 8-årig skulle klara) då är man antingen ett troll eller så har man inga förutsättningar att bo i ett ensligt hus.
Jo, men visst var det en rolig resa! Jag var med hela paneltråden och långt in på sidan två av den här. Och TS har varit reggad på forumet i två år. Kanske är alternativ två trots allt. :thinking:

SysterNett SysterNett skrev:
Om du bor ensligt så har du nog egen brunn. Vattna inte gräsmattan i denna torka - då kommer brunnen sina och du blir utan vatten.
Riktigt så ensligt bor jag inte Har grannar omkring mig,men ingen av dom har insyn på min tomt.. Har kommunalt vatten. Avloppet är däremot enskilt. Men jag vattnar rätt sparsamt ändå. Vill inte slösa på vattnet bara för att det är kommunalt.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.