C cpalm skrev:
Svedmyra är väl en bit utanför centrala Stockholm?
Inte speciellt mycket. Det är cykelavstånd till city. Typ Spånga, Täby, Väsby - långt ut skulle jag rekommendera.

R Robert-san01 skrev:
Inte speciellt mycket. Det är cykelavstånd till city. Typ Spånga, Täby, Väsby - långt ut skulle jag rekommendera.
Dist det såldes hus på vår gata i spånga (dec16) gick 128 kvm + källare för 7,9 mille... Och vi har cykelavstånd (11km).

Vill man ha billigare är det nog ännu längre ut man ska, typ järfälla, kungsängen, bro

Det går knappt att bo i villa i Stockholm så mycket närmare city, möjligen kan Äppelviken i Bromma vara närmare men till ett ännu mer uppskruvat prisläge. Läget på tomten är väldigt bra med 2 min gångväg till tunnelbana och stor mataffär.

Huset har möjligheter men också stora utmaningar. förutom dränering av grunden och rivning av garaget så borde fasaden bytas, väggarna renoveras invändigt och taket bytas. Då är det bara den stående plankstommen kvar....

Om man däremot lägger dryga två miljoner på renovering, utbyggnad och påbyggnad kan det bli ett av de bättre husen i området med ca 150m2 boyta i två plan och biyta på 75m2 i källare.

Redigerat:
P Peter_K skrev:
Tex. här får du bra mycket mera för pengarna.
[länk]
Men du får också 32min resväg till city med buss och pendeltåg istället för 15 min med tunnelbana och behöver antagligen ta bilen till affären.

• Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
P
Ja var och en får väl avgöra hur mycket närheten till City är värd. Själv skulle jag aldrig betala 5 miljoner för ett litet ruckel på 50 kvm med en pytteliten tomt.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Stickan56
Priset ändrat från 4 995 000 kr till 5 650 000 kr
Ärligt, då vet man dom vill ha men blir det lättare att sälja?

Stickan

De får inga bud, då höjer de priset...? Varför?

Dom hoppas väl att nån lägger ett 'skambud' några hundra tusen under utropspriset? :thinking:

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
useless useless skrev:
Dom hoppas väl att nån lägger ett 'skambud' några hundra tusen under utropspriset? :thinking:
Kanske det! Men det gamla priset står ju kvar, så det borde ju inte funka heller.

Är det inte så att det första priset var tänkt som budstart och det nya är ett acceptpris? Alltså att den första som lägger budet får huset..

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Helt obegripligt dyrt för någonting som i stort sett är en liten tomt!

• Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
Varför, oh varför, vill varenda människa bo i Stockholms City?? Kolla på kartan, räkna antalet människor, och gör matten. Det. Går. Inte.
Visst, vi kan göra som Macao, och knöka in alla tio miljoner svenskar på ett A4-ark. Men är det så man vill leva i längden?
Vill man bo och arbeta i Stockholsområdet får man vara beredd att pendla. Alla kan inte bo på samma plats. Alla kan inte bo i eller nära City. Inte ens om vi skyfflar igen Mälaren och Stockholms ström.
Oavsett var man bor i Storstockholmsområdet får man ju räkna med en timmes pendling. Då kan man lika gärna bosätta sig någon bit ut, där pendeltåget erbjuder samma restider för den som bor längre ut som för den som ska knöka sig fram i innerstadstrafiken. Det går att räkna på det, var man uppnår optimal balans mellan kostnader och resetider.
Men hur många är ni som pendlar i familjen? Om barnen inte ska pendla till City - varförihelafriden ska de växa upp i en tändsticksask?
Ge ungarna plats att breda ut sina vingar för 1000.

• Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
ylven ylven skrev:
Helt obegripligt dyrt för någonting som i stort sett är en liten tomt!
Tomt?! Stor utomhuskruka med lite gräs, skulle jag vilja kalla det.

• Gilla
jocke31 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.