Hej
Vår 13 år gamla blandare har börjat läcka lite, normal avstängning räcker inte riktigt utan man måste dra åt lite extra.
Hur ser jag vilken model jag har, det verkar skilja sig lite om jag tittar på tex "vvsochbad" https://www.vvsochbad.se/Reservdela...elar-till-Oras-Nova-Duschblandare-784481.html
Reservdel 109089V, alt 109898.
K
Vår 13 år gamla blandare har börjat läcka lite, normal avstängning räcker inte riktigt utan man måste dra åt lite extra.
Hur ser jag vilken model jag har, det verkar skilja sig lite om jag tittar på tex "vvsochbad" https://www.vvsochbad.se/Reservdela...elar-till-Oras-Nova-Duschblandare-784481.html
Reservdel 109089V, alt 109898.
K
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Lägg upp en bild på blandaren här, så kommer du få reda på vad din modell heter och vilka delar du behöver.
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Den var inte lätt, den ena är ett vanligt kranbröst den andra har keramisk packning. Det blir nog till att öppna. Om du drar riktigt hårt, stänger den då?
Hej
Ja den stänger om man drar åt, behöver inte ens stänga ”hårt” utan det räcker att man stänger ”lite mer än vanligt”.
Gissar på den övre bilden, vad har du för nummer på den?
K
Ja den stänger om man drar åt, behöver inte ens stänga ”hårt” utan det räcker att man stänger ”lite mer än vanligt”.
Gissar på den övre bilden, vad har du för nummer på den?
K
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Övre bilden är
109089V
109089V
hej
Varför inte 109898 utan 109898V?
K
Varför inte 109898 utan 109898V?
K
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Var hittar du 109898V?
Hej
På ”VVS och Bad”, min länk ovan, sprängskiss 1.
K
På ”VVS och Bad”, min länk ovan, sprängskiss 1.
K
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Hej,
Hittar inte det nummer som du skriver.
Med vänlig hälsning, Marcus
Hittar inte det nummer som du skriver.
Med vänlig hälsning, Marcus
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg