Frugan och morsan har flyttat 1.5 ton singel. Jag är sjuk så det fick räcka med att koppla in pollaren för mig :)

Trädgård med 1.5 ton utlagd singel, odlingslådor och en nyligen installerad pollare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
Bättre_själv_än_köpa_tjänster
Frugan har städat och rensat i garaget. Och jag har burit tillbaka hälften av allt hon ville slänga.
Vibbrade underlag till ny plats för altan.
Sen var det godnatt.
 
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Frugan och morsan har flyttat 1.5 ton singel. Jag är sjuk så det fick räcka med att koppla in pollaren för mig :)

[bild]
Måste varit en riktig manflu om du bara orkade koppla i stickkontakten i kabelvindan.;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Måste varit en riktig manflu om du bara orkade koppla i stickkontakten i kabelvindan.;)
Jag fick montera pollaren och koppla in den med ;). Du får testa att ha virus på balansnerven. Det snurrar på bra ;). Behövs ingen öl, jag är dyngad ändå ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 3 till
  • Laddar…
Barn iklädd grönt och blått beundrar växter i växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Minstingens morgonkul.

Vy ovanifrån där en person förbereder fasaden för ommålning, med borstar och högtryckstvätt på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Störstingens morgonkul.

Närbild på fasadens vita brädor före rengöring med smuts och fläckar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Före borstning av fasaden.

En närbild av ett hus med fasadbrädor före tvätt och målning, vissa brädor är smutsiga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter borstning och före tvättning inför ommålning.

Detta kommer att ta tid, men bra och billigt blir det, vågar inte skriva vad offerterna låg på.

Använder rotborstar, högtryckstvätt för att applicera fasadrengöringen ( lägsta trycket ) sedan målar jag med en quickbrusch.

Drygt 100 timmar räknar jag med samt skylifthyra....

Mvh P-A
 
  • Gilla
PNO och 3 till
  • Laddar…
Dagstripp till sommarstugan för första gräsklippningen sedan maj förra året. Klippon tuggade igenom utan protester även i sörjan närmast sjön. Hade träff med mäklare idag då det är dags att sälja detta ställe. Nu blir det lite uppfräschning och målning inne innan fotografering.

Nyklippt gräsmatta framför en röd sommarstuga med vit veranda, nära en sjö på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyslaget gräs vid en sommarstuga med björkträd och en sjö i bakgrunden, samt en omkullvält båt på strandkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Påbörjat slamning av fasaden!
Person som applicerar puts på en husfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis slammad fasad på ett hus med synlig variation i putsets tjocklek och struktur nära en tegelvägg och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie och 3 till
  • Laddar…
Del av en husvägg med tegel ovanför och putsat område nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Och muren kring uteplatsen fick sig en smärre justering åt höger!
 
  • Delvis riven tegelmur med spillror på en uteplats vid ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Justerad tegelmur vid uteplats, halvvägs monterad, med murade tegelstenar som ligger utspridda på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Du verkar ha något emot tegel? :)
 
mexitegel mexitegel skrev:
Du verkar ha något emot tegel? :)
Bara tegel som inte ser ut som jag vill och tegel på fel ställe! :D
Muren var i dåligt skick och höll på att trilla av sig själv så jag förekom den istället.
 
Vet inte riktigt i vilken "vad har du gjort idag"-tråd jag ska lägga detta.

Började med att hyra en maskin. En ganska kul maskin, faktiskt.
Hyrd kranmaskin används som avställningsyta för kycklingburgare kokta på Muurikka i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För stunden fick den även duga som avställningsyta medans middagsmaten i form av kycklingburgare låg på Muurikan. Halva trädgården är ommöblerad på grund av dagens olika jobb, så man tager vad man haver.

Sedan blev det en dag när mycket jobb på högre höjd skulle hinnas med. Började med att stamma upp lindarna i trädgården. Inte mycket mening att visa en bild på det, ty det märks knappt någon skillnad även om det blev en gigantisk hög med pinnar efteråt.

Fortsatte med att göra klart lyktstolpen vid min nya infart. Den har stått uppe ett tag nu, men fick äntligen sitt lock och svarta strömbrytare och uttag.
En nyligen färdigställd lyktstolpe i trä med en lampa och strömbrytare, placerad på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Furustolpe från skogen behandlad med "roslagsmahogny".

Slutligen blev det dags för fasadtvätt. För en gångs skull blir det både före och efterbild, dessutom i ett:
Skitig husfasad före tvättning med synliga fönster, takfotsplåt och trädgården i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir ju både maskin, trädgård och hus detta...
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
T
Grundmålat och montera listerna som skulle dölja ändarna och den övre delen av råsponten.
Passade även på att möblera om soffgruppen :)

Före och efter ;)
 
  • Före-och-efter-bilder på en renoverad inglasad veranda, med nya lister och omorganiserade möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Före- och efterbilder av en veranda med nygrundmålade väggar och lister, först med en soffgrupp och sedan med matbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Needas och 1 till
  • Laddar…
Tog mig i kragen och hängde på släpvagnen och for till grannbyn, väl där inhandlades det både foder och sockel samt salning så jag skulle kunna göra klart runt fönster och balkongdörr.

Yxade till överbitarna och grovmåttade bitarna till långsidorna på dörren, sen stötte jag på patrull... någon som ser det för mig uppenbara problemet?

Inväntar återkoppling från bygghandeln vad SP fönster säger... :rolleyes:
Fönster med foder och sockel vid montage, feljustering uppstått mellan delarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av fönsterdetaljer med foder, sockel och salning i vitt som inte passar ihop perfekt vid montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ofullständig installation av tröskel vid en balkongdörr med märkbar glipa mellan tröskel och sidolist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detaljbild av en felaktigt skuren foderbit vid en fönsterinstallation med synlig isolering och omkringliggande strukturer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.