Jag har slitit mitt hår över varför jag ser TS inlägg i annan färg på min jobbdator men inte på min hemdator.
Jag är inloggad på båda datorerna, så samma inställningar borde gälla. Men på min jobbdator så får jag den eftertraktade funktionen att TS inlägg färgas lätt blått. Dock inte på min hemdator.
Vad är det jag missar?
Jag är inloggad på båda datorerna, så samma inställningar borde gälla. Men på min jobbdator så får jag den eftertraktade funktionen att TS inlägg färgas lätt blått. Dock inte på min hemdator.
Vad är det jag missar?
Vad är det för operativsystem i dom olika datorerna?Bart skrev:Jag har slitit mitt hår över varför jag ser TS inlägg i annan färg på min jobbdator men inte på min hemdator.
Vad är det jag missar?
Inställningar för grafiken?
Vilken vebbläsare & version?
mm mm?
Windows 10 pro i hemdatorn
Windows 10 Enterprise i jobbdatorn
Båda uppdateras enligt schema och har de senaste uppdateringarna. Jobbdatorn är ny medan hemdatorn har ca tre år på nacken.
Testat med senaste versionerna och uppdateringarna av Edge, IE, Opera och Firefox i båda.
Jag har rensat alla temporära internetfiler och cookies.
På hemdatorn har jag försökt med flera olika färgscheman på både datorn och den externa skärmen utan resultat.
Det måste vara nåt jag gravt missar. Nåt jag lyckats göra i inställningarna på hemdatorn.
Som gammal nätverks- och PC/servertekniker svider det att inte hitta felet på egen hand
Stoltheten får sig en törn ...
Windows 10 Enterprise i jobbdatorn
Båda uppdateras enligt schema och har de senaste uppdateringarna. Jobbdatorn är ny medan hemdatorn har ca tre år på nacken.
Testat med senaste versionerna och uppdateringarna av Edge, IE, Opera och Firefox i båda.
Jag har rensat alla temporära internetfiler och cookies.
På hemdatorn har jag försökt med flera olika färgscheman på både datorn och den externa skärmen utan resultat.
Det måste vara nåt jag gravt missar. Nåt jag lyckats göra i inställningarna på hemdatorn.
Som gammal nätverks- och PC/servertekniker svider det att inte hitta felet på egen hand
Stoltheten får sig en törn ...
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Tror att det hänger ihop med vad du har för bildskärm och bildskärmsintällningar.
Har testat med att återställa alla inställningar på både datorn och skärmen. Utan resultat. Testat flera olika inställningar. Utan resultat. Det är en stationär dator.
Ska testa med en annan skärm senare, om jag kan låna grabbens skärm några minuter.
Ska testa med en annan skärm senare, om jag kan låna grabbens skärm några minuter.
Bästa svaret
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Mina grabbar har ”gaming-inställningar” på sina skärmar och där brukar det t ex vara svårare att se ljusgråa streck. Jag har för mig att allt brukar vara mycket gråare eller kanske mer gulaktigt. Detta är säkert behagligt när man spelar mycket och länge men brukar funka sämre när man besöker vissa hemsidor.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Jämför också gärna med hur det ser ut i din mobil.
Hade själv otroligt svårt att se den ljusblåa färgen för trådskapare. Så med hjälp av ett webbläsar plugin (Stylish) som tillåter att ändra CSS för specifika hemsidor, ändrade jag färgen så den är betydligt lättare att se.
Kod:
@media (min-width: 1px) {
.message.originalPoster {
background: #cefde1 !important;
}
}
Stort tack till alla. Hittade problemet. Det var naturligtvis min skärm som var boven.
Som standard har den färgomfång RGB 16 - 255. Färgen som visas ligger då troligen under 16 i omfång. Vet inte vad det betyder, men att ändra omfång till 0 - 255 löste det hela för mig.
Som Per sa så är det standard på många skärmar idag som är fokuserade på gaming.
Som standard har den färgomfång RGB 16 - 255. Färgen som visas ligger då troligen under 16 i omfång. Vet inte vad det betyder, men att ändra omfång till 0 - 255 löste det hela för mig.
Som Per sa så är det standard på många skärmar idag som är fokuserade på gaming.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Hur gjorde du för att ändra färgomfånget från RGB 16-255 till RGB 0-255? Tänkte att det kan vara bra att veta nästa gång någon säger att de inte ser den blåa bakgrunden.
Efter ändringen, tyckte du att det blev bättre eller sämre då? Jag menar upplevelsen i allmänhet. Blev spelupplevelsen sämre t ex?
Efter ändringen, tyckte du att det blev bättre eller sämre då? Jag menar upplevelsen i allmänhet. Blev spelupplevelsen sämre t ex?
Liknande trådar
-
Hård skyddmellaninlägg till nätsliprondell passande Festool
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Enkelt hitta nästa inlägg från TS i maratontrådar?
Information & Feedback -
Visa inlägg från bara TS i en tråd
Information & Feedback -
Detaljplan - följa samhällets förändring?
Tak & Vind -
Ignorerade användare dyker upp i senaste inläggen-listsn
Information & Feedback