22 001 läst · 87 svar
22k läst
87 svar
Innertaket ramla ner vår nya brf?
vill veta vad som hänt.
även lim kan släppa
även lim kan släppa
Vad det beror på är svårt att säga, men troligtvis ett felaktigt utfört arbete av den som har gjort den en gång i tiden. Kanske primade för dåligt eller liknande. Är inget proffs på den typen av arbete så det är svårt att gissa.
Jag som oftast gillar den enklaste lösningen hade limmat gips av modell kortplank i taket och sedan spacklat skarvarna. Gips på betong med lim sitter ordentligt. Provlimma en bit om du är osäker.
Jag som oftast gillar den enklaste lösningen hade limmat gips av modell kortplank i taket och sedan spacklat skarvarna. Gips på betong med lim sitter ordentligt. Provlimma en bit om du är osäker.
du som bor där? jag frågar ts.maah skrev:Vad det beror på är svårt att säga, men troligtvis ett felaktigt utfört arbete av den som har gjort den en gång i tiden. Kanske primade för dåligt eller liknande. Är inget proffs på den typen av arbete så det är svårt att gissa.
nyfiken va dom gjorde när det ramla
Jag har precis köpt denna bostad och när jag var där och gick runt för mäta inför tapetsering och målning så såg jag en spricka i taket så jag tänkte "fan måste taket också målas om?" så jag ställde mig på en stege för att knacka på taket med näven och vips så var hela handen igenom taket och det ramla ner massa stora bitar...K Klasklättermus skrev: