Ja som rubriken lyder så har innertaket i hallen lostnat. Innertaket var typ putsad med cement eller om den var sprutad på det vet jag inte riktigt. Jag trodde först att det kunde va någon fuktskada men jag hittar inget som indikerar på det... Är det någon som har något tips på hur jag ska gå vidare för att få det se ut som ett innertak och innte en källare i lägenheten. Tack för svar!
Mvh

Skadat innertak med lossnad puts i en hall med synliga dörröppningar och golv täckt av putsrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någons hand håller ett lossnat bit av ett innertak med synlig grov yta, eventuellt cement, mot en suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

har du knackat på taken i dom andra rummen?

Oj!. Är det en nybyggd brf vi talar om? I så fall borde detta gå på garanti.

E etompau skrev:
Oj!. Är det en nybyggd brf vi talar om? I så fall borde detta gå på garanti.
Hejsan. Nej det är en gammal byggnad inget nybygge! :)

• Gilla
erimos
  • Laddar…
Z zsimpey skrev:
har du knackat på taken i dom andra rummen?
Ja det har jag tror det var bara hallen det hade släppt i. Är inte så värst sugen att knacka på något annat ställe för det var så det rasa... när jag skulle knacka på en spricka i färgen så åkte handen in!

Ring ett proffs.

ett innertak ska tåla det. reklamera. aha sorry trodde det var nybyggt

Nyfniken Nyfniken skrev:
Ring ett proffs.
Det vill jag inte. Vill gärna lära mig själv eftersom jag tycker det är bra kunskap att kunna. :)

Tror inte det bara är till att spackla taket, det krävs "sprutgrejor" för att det ska bli snyggt.

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
E etompau skrev:
Tror inte det bara är till att spackla taket, det krävs "sprutgrejor" för att det ska bli snyggt.
Jag vet att det finns lite olika metoder att göra tak på. ett sätt är att spruta på det och andra sätt är att putsa eller spackla med gips/plaster som det gör i andra länder men jag vet inte om gipsputset kommer fastna ordentligt eller om det ska typ primas först. Annars så kommer jag testa att gipsputsa sedan måla med någon finstrukturfärg som är gjort för tak.

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
"Bump" Ingen som har någon idé?

MultiMan
F force2013 skrev:
"Bump" Ingen som har någon idé?
Du har nog redan fått det bästa svaret med tanke på hur det ser ut.
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ring ett proffs.

F force2013 skrev:
Jag vet att det finns lite olika metoder att göra tak på. ett sätt är att spruta på det och andra sätt är att putsa eller spackla med gips/plaster som det gör i andra länder men jag vet inte om gipsputset kommer fastna ordentligt eller om det ska typ primas först. Annars så kommer jag testa att gipsputsa sedan måla med någon finstrukturfärg som är gjort för tak.
va gjode ni innan det föll ner?

• Gilla
Bjoellander
  • Laddar…
limma in ett inner tak!

T Trollskidan skrev:
limma in ett inner tak!
vad för tak då? ge exempel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.