Ja som rubriken lyder så har innertaket i hallen lostnat. Innertaket var typ putsad med cement eller om den var sprutad på det vet jag inte riktigt. Jag trodde först att det kunde va någon fuktskada men jag hittar inget som indikerar på det... Är det någon som har något tips på hur jag ska gå vidare för att få det se ut som ett innertak och innte en källare i lägenheten. Tack för svar!
Mvh
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet att det finns lite olika metoder att göra tak på. ett sätt är att spruta på det och andra sätt är att putsa eller spackla med gips/plaster som det gör i andra länder men jag vet inte om gipsputset kommer fastna ordentligt eller om det ska typ primas först. Annars så kommer jag testa att gipsputsa sedan måla med någon finstrukturfärg som är gjort för tak.E etompau skrev:
va gjode ni innan det föll ner?F force2013 skrev:Jag vet att det finns lite olika metoder att göra tak på. ett sätt är att spruta på det och andra sätt är att putsa eller spackla med gips/plaster som det gör i andra länder men jag vet inte om gipsputset kommer fastna ordentligt eller om det ska typ primas först. Annars så kommer jag testa att gipsputsa sedan måla med någon finstrukturfärg som är gjort för tak.
limma in ett inner tak!