5 735 läst · 38 svar
6k läst
38 svar
Är det värt att snåla och beställa led downlight från kina vad säger ni?
TotalControl skrev:Vi kör dimmer på smygspottarna Hide a lite 1.2W.
Dimmrar rätt ofta. Då det är rätt stor vidd på ljusstyrkan trots så små spottar.
Tex lillen vill ha svag nattbelysning.
Vi har även några Malmbergs som också är Kina junk. Skillnaden vad vi märkt är att det är mycket rappare dimring på märkesspottarna samt mycket större vidd mellan min och max. Vet dock inte om det beror på spottarna eller drivdon/trafos.
Ok märker du något i färgen på dom olika? Även om dom har samma kelvin? Känns lockande att prova dessa billiga ändå. Är just minst lika snygga som hiden tycker ja
https://www.auxbeam.com/blog/1158-2/
Tror ni det är äkta cree chip från dom från kina? Läser man där är cree chipet bättre än epistar som mina jag är intresserad av hade
Tror ni det är äkta cree chip från dom från kina? Läser man där är cree chipet bättre än epistar som mina jag är intresserad av hade
Nej färgen är perfekt även på Malmbergs. Just färgen och klarheten fick min elektriker att krypa till korset och bli imponerad. Han hade väl förutfattade meningar om just Malmbergs spottar.
Nu återstår att se hur länge de håller. Skiter det sig så skickar jag i hide a lites rakt av.
Vi kör 3kK överallt.
Nu återstår att se hur länge de håller. Skiter det sig så skickar jag i hide a lites rakt av.
Vi kör 3kK överallt.
TotalControl skrev:Nej färgen är perfekt även på Malmbergs. Just färgen och klarheten fick min elektriker att krypa till korset och bli imponerad. Han hade väl förutfattade meningar om just Malmbergs spottar.
Vi kör 3kK överallt.
Ja bara man ha en backup att man köper spottar som har samma hål storlek som märkes spottarna så det ingen big deal om det skiter sig. Då blir det ju så enkelt att byta ändå. Instämmer tycker 3000k ser mer modern och snyggare ut. Men smaksak det där. Malmberg ha ju fått hyfsat kritik ändå. Görs inte malmbergs i Sverige
Tror dom flesta elektriker kör med hide och designlights vad jag har hörtTotalControl skrev:Nej färgen är perfekt även på Malmbergs. Just färgen och klarheten fick min elektriker att krypa till korset och bli imponerad. Han hade väl förutfattade meningar om just Malmbergs spottar.
Vi kör 3kK överallt.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Det är lite lotteri att köpa från Kina. Ibland kan det vara ok, ibland är det skräp som i bästa fall bara går sönder. Det är ingen mening att ens fundera på ljusbild eller färgkvaliitet på en 1w spotlight. Du kommer ändå inte märka skillnaden. För det här ändamålet spelar det heller ingen roll om man väljer cree eller epistar.sir_daniel skrev:
Jag skulle vilja påstå att det i många fall är bättre att bara välja en billig armatur från en svensk importör än att importera själv. Importören har ju oftast en garanti om något går sönder och de flesta har ju gjort något urval när de valt vilka LED de ska köpa in.
Mvh
Andreas
Värme ska inte vara ett problem, om märkningen stämmer kommer mängden energi som avges som värme vara mycket låg, tänk dig ett värmeelement med samma effekt.Vulcan61 skrev:
Till ett helt bygge köpte vi Kina.. Vi fick byta nästan 50% innom 1månad ..gissa vem som fick stå för den kostnaden ...dem slockna i lägenheterna och eller att den var allt mellan himmel å helvete i färg discotrapphus ..men vi kanske fick ett parti skit ... 3v. För 3 grabbar att byta allt ...hahahah
Gissa vad chefen kom med när vi skulle byta...
Fagerhult och hide .... man får vad man betalar för ...
lilllasrne skrev:Till ett helt bygge köpte vi Kina.. Vi fick byta nästan 50% innom 1månad ..gissa vem som fick stå för den kostnaden ...dem slockna i lägenheterna och eller att den var allt mellan himmel å helvete i färg discotrapphus ..men vi kanske fick ett parti skit ... 3v. För 3 grabbar att byta allt ...hahahah
Ja det är nog lite som lotteri hehe...