X
1
X

Äntligen har vi hittat och faktiskt också lyckats köpa ett hus efter flera års letande och motgångar, från försök med nyproducerat radhus som aldrig kunde byggas pga natur(?)gaser i marken till vansinniga budgivningsrace. Med en studsmatta på tomten så blir familjelyckan komplett med de tre V:na - Villa, Volvo, Volter.
 
1. X
2. 1
3. X

Ett drömhus har vi precis byggt – utanför stadens stress är det skönt och tryggt.

Det är ett nybyggarkvarter med över hundra barn. Här hoppas det på många studsmattor vareviga dag.

Men vår trädgård ser fortfarande ut som katastrof!
Innan studsmatta måste vi fixa fyllnadsmassor, gräs, häck och carport.

Barnen får denna sommar grannarnas låna.
Men tänk ändå, om de fick en egen och slapp tråna!
 
Redigerat:
1. X 2. 1 3. X

Har tre härliga barnbarn med otrolig energi som sällan eller aldrig sitter stilla. Att få ge dem ett säkert hoppande vore en dröm och då kunde ju jag få koppla av ett par minuter. Alla tre ska bli världsmästare i olika idrotter enligt dem själva så det är träning som gäller och tävlingar i allt möjligt och omöjligt. De kan ha ärvt vinnarskallen efter farmor som kommer att tjuvträna på kvällarna då barnbarnen gått för att sova!
 
1️⃣X
2️⃣1
3️⃣X

Till våra pojkar vi önskar massa skoj! Att kunna vara med och studsa med våra pojkar och se glädjen i deras ögon är oslagbart! Vi önskar vinna så vi alla glada stunder kan minnas! Jag kan lova att många timmar hade spenderats studsandes! ✊☀️
 
Svaren:
1. Motto: Oberonde på konsumenternas sida. X
2. Årtal: 1920-talet. 1
3. Husfärg: Rött. X

Förra året fick vi "ärva" en studsmatta utan kantskydd och säkerhetsnät som sjöng på sista versen och efter att vår son trillat av och blivit rädd för studsmattan så vore detta ett fantastiskt pris då han kanske, åter igen, vågar hoppa med sin syster.
 
1. X
2. 1
3. X

Påbörjade altanbygget förra året och hoppas hinna klart med det i sommar. Med en studsmatta till dottern och hennes kompisar kanske dom kan roa sig själva medans pappa bygger.
 
Svar:
1. X
2. 1
3. X

Våran studsmatta saknar skydd över fjädrarna och sidonätet är trasigt och hänger ned.
Dags för tippen så att ingen skadar sig men då har ju barnen inget att hoppa på :(
Just nu är studsmattan enda sättet att få ut vår son ifrån speldatorn och aktivera sig fysiskt.
Så en ny fin matta som denna i vår trädgård önskar jag mig nu :)
 
1. X
2. 1
3. X

Barnen börjar blir så stora en den begagnade 2m studsmattan med trasig skyddsnät inte är säker längre.
Det hade varit en dröm att få en ny fin studsmatta.
 
1. X
2. 1
3. X

Jag är i akut behov av en studsmatta så att jag kan träna upp mig inför sommarens besök hos gudbarnet. Vill inte vara sämre i att hoppa studsmatta än dem, så gäller att träna i tid
 
Svar:
1. X
2. 1
3. X

Motivering:
William & Walter älskar spring, studs & hopp,
med denna på gräsmattan skulle sommaren bli TOPP.
Vi har en stor trädgård att med saker att fylla,
men med denna på plats skulle det av grannbarnen krylla.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Påsktävling: Vinn en säker studsmatta!

[bild]

Påskveckan är här och även om våren tvekar längtar vi efter att komma ut i trädgården och ha roligt. I påskägget ni tävlar om den här veckan ligger inget mindre än en studsmatta på 240 cm i diameter med tillhörande skyddsnät, värd cirka 3 700 kronor – som lär göra trädgårdslivet ännu roligare för den lyckliga vinnaren.

Så här tävlar du:
Det du behöver göra är att svara på tre frågor samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga 1: Vad är Byggahus.ses motto?

1. Bygg med glädje
X. Oberoende på konsumentens sida
2. Man får mer hjälp av att lära tillsammans

Fråga 2: Vilket årtionde byggdes lägenheten som AndersMalmgren renoverar?

1. 1920-talet
X. 1950-talet
2. 1970-talet

Fråga 3: Vilken färg är det på huset som grasfield bygger till just nu på gården OI-Anders?

1. Gult
X. Rött
2. Grönt

Svaren hittar du i vårt forum!

Posta dina svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 6 april.

Den här tävlingen är inte sponsrad!

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits. Är studsmattan på bilden slut när vinnaren är utsedd får man hem en likvärdig modell.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Byggahus.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.



Fråga 1 x
Fråga 2 1
Fråga 3 x

Sommarglädje med hopp och skydd , glädjen kommer spridas i vår trädgårdsidyll.
Jag har 3 grabbar med mycket energi, perfekt för oss.

Mvh Maria Degerstedt
 
Svar:
1: X
2: 1
3: X
För föräldrarna är det drömhuset man nu flyttat in i. Men för lilla dottern är det både sorgligt och fel att flytta från grändhuset med den minimala tomtplätten till villan med renoveringsbehov. Kompisarna är ju kvar där på andra sidan stan och inget är som det brukar. ”Men om du får en riktigt fin studsmatta till våren, känns det bättre att flytta då?”. ”OK, ja kanske lite”. Men det var ju det där med renoveringar på nya stället. Mycket ska göras och mycket ska betalas. Räcker pengarna till den utlovade studsmattan? Om man kunde vinna den på lotteri - vilken bra idé det vore!



Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Påsktävling: Vinn en säker studsmatta!

[bild]

Påskveckan är här och även om våren tvekar längtar vi efter att komma ut i trädgården och ha roligt. I påskägget ni tävlar om den här veckan ligger inget mindre än en studsmatta på 240 cm i diameter med tillhörande skyddsnät, värd cirka 3 700 kronor – som lär göra trädgårdslivet ännu roligare för den lyckliga vinnaren.

Så här tävlar du:
Det du behöver göra är att svara på tre frågor samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga 1: Vad är Byggahus.ses motto?

1. Bygg med glädje
X. Oberoende på konsumentens sida
2. Man får mer hjälp av att lära tillsammans

Fråga 2: Vilket årtionde byggdes lägenheten som AndersMalmgren renoverar?

1. 1920-talet
X. 1950-talet
2. 1970-talet

Fråga 3: Vilken färg är det på huset som grasfield bygger till just nu på gården OI-Anders?

1. Gult
X. Rött
2. Grönt

Svaren hittar du i vårt forum!

Posta dina svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 6 april.

Den här tävlingen är inte sponsrad!

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits. Är studsmattan på bilden slut när vinnaren är utsedd får man hem en likvärdig modell.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Byggahus.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
 
1. X
2. 1
3. X

Hade varit väldigt uppskattat av både dottern och mig med en studsmatta. Just nu har vi bara en lite inomhus men dottern ha provat kusinernas dem har i trädgården och vill väldigt gärna ha en egen då det är lite långt till kusinerna. Med denna i trädgården hade blivit ett perfekt motionstid både för dottern och mig. Och sedan hade den uppskattats av dem andra barnen som bor ute på landet vid oss som gärna hade fått komma och låna den en stund.
 
AXS
1. X
2. 1
3. X

Med en treåring vid sin sida gäller det att hitta på måna och roliga aktiviteter, studsmatta borde vara perfekt! Mer nöjt barn = mer tid att bygga = fler bilder och inlägg på byggahus. Se en vinst som en investering!
 
X
1
X

Det enda vår 6-åriga son velat ha sedan vi flyttade till hus för ett år sedan är en studsmatta. Efter 1 år av husfix och trix har vi fortfarande inte ens hunnit fundera över att köpa studsmatta. Så en studsmatta skulle skapa stor glädje i vårt hus både för den trånande 6-åringen och de alltid upptagna föräldrarna med dåligt samvete;) Håller tummarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.