Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Påsktävling: Vinn en säker studsmatta!

[bild]

Påskveckan är här och även om våren tvekar längtar vi efter att komma ut i trädgården och ha roligt. I påskägget ni tävlar om den här veckan ligger inget mindre än en studsmatta på 240 cm i diameter med tillhörande skyddsnät, värd cirka 3 700 kronor – som lär göra trädgårdslivet ännu roligare för den lyckliga vinnaren.

Så här tävlar du:
Det du behöver göra är att svara på tre frågor samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga 1: Vad är Byggahus.ses motto?

1. Bygg med glädje
X. Oberoende på konsumentens sida
2. Man får mer hjälp av att lära tillsammans

Fråga 2: Vilket årtionde byggdes lägenheten som AndersMalmgren renoverar?

1. 1920-talet
X. 1950-talet
2. 1970-talet

Fråga 3: Vilken färg är det på huset som grasfield bygger till just nu på gården OI-Anders?

1. Gult
X. Rött
2. Grönt

Svaren hittar du i vårt forum!

Posta dina svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 6 april.

Den här tävlingen är inte sponsrad!

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits. Är studsmattan på bilden slut när vinnaren är utsedd får man hem en likvärdig modell.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Byggahus.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
X1X
Precis köpt vårt första hus och barnen skulle bli överlyckliga över en studsmatta mitt i all renovering och flytt!
 
j.f.s
Svaren är:
1. X
2. 1
3. X

Fick lov att kasta den gamla studsmattan i somras då den murknat. Den användes flitigt både av mina egna barn och grannbarnen. Skulle sitta perfekt med en ny studsmatta då jag numera är skild och har en massa andra utgifter att ta hand om på en lön. Skulle vara skönt att slippa en utgift iaf
 
1.x
2.1
3.x
Tänk att få hoppa runt med barn o barnbarn hela sommaren!! Det vore något för dem att minnas, farmor på studsmattan, jösses så kul! När kroppen inte orkar mer är det ju ett toppenställe för lite sagoläsning också!
 
Svaren är.

X
1
X

Våra tre barn som är 9, 5 & 2år gamla. Har nog varit kängurur i ett tidigare liv. Så mycket hopp och bus som finns i dom benen. En studsmatta till sommaren skulle ge dem utlopp för all rörelsegläde som spritter i deras kroppar
 
M.Drömmaren
1. X
2. 1
3. X


Vi har nyligen sålt o flyttat ifrån vårat hus o därmed våran stora fina trädgård för att tillfälligt bli sittandes i en alldeles för liten lägenhet med en mindre och fruktansvärd tråkig trädgård. En fyrkantig gräsplätt helt enkelt, Jag själv fyller år på torsdag 5 april o jag hade blivit jätte glad av denna studsmatta till mina två pojkar på 4 och 10 år. Då kommer de bli mer liv i trädgården här i sommar och inte kännas lika tungt att lämnat den stora trädgården bakom sig.
:D
 
1. X
2. 1
3. X

Nyinflyttade på vår gård, inbäddad i Norrlands vackra skogar. Vi ser fram emot att snön smälter och att våren äntligen kommer. Barnen älskar utelek, och skulle verkligen behöva studsa av sig allt spring dom har i benen. Vi har inte hunnit fixa till till dom riktigt än, så en studsmatta skulle vara väldigt välkommen.
 
Svar:
1: X
2: 1
3: X

Barnen hoppar för jämnan, men den gamla Rusta studsmattan har verkligen sett bättre tider. Den ramlar isär snart. Skulle behöva något nytt till barnen så detta vore helt perfekt.
 
1. X
2. 1
3. X

Förra året sjöng mattan sin sista vers
Utan studs blir vårens trallbygge en pärs
Barnen gråter och pappan blir tvär
Ingen mamma blir gladare för vinst, jag svär!
 
X 1 X
Våran studsmatta var sönderhoppas och fick åka till tippen, men med alla byggprojekt i sommar vore det ju lysande med en ny ”barnvakt” för kidsen kan ju inte få nog! Hoppas och håller tummarna!!!
 
X. Oberoende på konsumentens sida
1. 1920-talet
X. Rött

Pappa kastade ut den gamla, den var farlig med en massa hål
Gräsmattan under var grå, det fixade vi med en kratta
Till sommaren skulle vi kunna spela istället boll, om vi fick ett mål
drömmen vore nog ändå att få en ny, en säker studsmatta
 
1. X
2. 1
3. X

Barnen har hoppat på grannens studsmatta nu i åratal och tjatat lika länge på att vi ska skaffa en egen studsmatta. Kanske är detta chansen som vi alla väntat på? Det skulle i så fall vara det bästa påskägget någonsin! Harens hoppande skulle få seriös konkurrens också vill jag lova!
 
1.X
2.1
3.X

Dottern 3,5 år önskar sig en studsmatta, tävlingen kommer perfekt till utesäsongen.
 
1. X
2. 1
3. X

En studsmatta till barnen hade fått dem att studsa av glädje!!
 
1. X
2. 1
3. X

Motivering: Studsmatta var ett löfte inför husköp förra sommaren. Dock har studsmattan så här långt inte förverkligats pga. väldränerad renoveringsbudget. Nu börjar studsmattan närma sig men en stor post kvarstår för ett arbete som är en förutsättning för att inte hoppandet ska bli på sniskan, nämligen utfyllnad av vår kuperade tomt.

Så min motivering blir en fråga:
Vad kom först, hönan eller ägget? Vad kommer först, studsmatta eller utfyllnad?
 
1. X
2. 1
3. X

Vore skönt att slippa springa hämta grabben, som börjat smita bort till grannen några hus bort, hör att han har en sådan. Hade tänkt att köpa en till honom och lillebror som nu också börjar bli stor nog, men pengarna har gått till viktigare husprojekt och säkra, bra studsmattor är ju inte gratis...
(Dessutom har jag själv alltid velat lära mig göra volter på såna där :D , men aldrig vågat, eftersom det inte har varit skyddsnät på de jag testat)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.