Sparkat igång den gamla Erryl då pelletsen är tvärslut och inte en säck finns att uppbringa.

Brinnande ved i en gammal kamin som används på grund av brist på pellets.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu väntar bara att ta ner en halv skog om det skall räcka i 2 veckor till nästa uttalade pellets leverans
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
S
H Hammarfall skrev:
Kladdade med lite färg
Sen blev jag förbannad över att färgen tog slut och jag behöver nog en till strykning.

Nu är jag lite lugnare.
Hatar när det händer. Snart har vi inga väggar kvar i huset. ;):crysmile:
 
S sinuslinus skrev:
Hatar när det händer. Snart har vi inga väggar kvar i huset. ;):crysmile:
Haha jag har några väggar kvar som tur är. Vilket slitgöra utan ordentlig slägga, men skönt när man blir riktigt trött . Det jobbiga var som vanligt att städa undan .
 
  • Rivningsarbete i en byggnad med oskyddade väggar, kablar och byggmaterial överallt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Monteringsinstruktion för nya utemöbler på ett träbord, med synliga träribbor och en hörna av pappersmanualen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tja, snart vår, fuskade och köpte nya utemöbler.

Delvis monterad mörkbrun trägardenmöbel vid sidan om en påse med monteringsdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Omanligt, följde monteringsinstruktionen!

Nymonterade träutemöbler på en träaltan med kartonger i bakgrunden och snöfläckar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Solsken, -12.

Nymonterade trämöbler på däck med snö i bakgrunden och solsken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Drygt två timmar senare, klar.

En stor metallskål fylld med mörka fläderbär redo för att göra flädersaft, med oljeflaskor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inomhus blev det flädersaft.....

glad påsk!

Mvh P-A
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Kämpat vidare med konvertering från självdrag till FTX i hus på 1.5-plan. Det är med blandade känslor man tar emot regnet av kutterrspån när man tar bort den tunna glasullmattan som ligger ovan plankorna.
 
  • Utsatt träbjälklag och isolering i tak med synliga elledningar och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
scim och 4 till
  • Laddar…
Rengjort en duschblandare.
Har bott i huset i 6 år och alltid tyckt att vi har lite varmvatten. Så fort man duschat några minuter har man fått reglera värmen för att den skulle skicka ut tillräckligt med varmvatten. Försökt optimerat bvp och inte lyckats. Men efter 30 min arbete/rengöring av blandaren känns det som vi har oändligt med varmvatten :love:
 
  • Gilla
Sammy_j och 6 till
  • Laddar…
Hmm. Är det kanske därför vårt varmvatten tar slut i duschen också tro? :oops:
 
mexitegel mexitegel skrev:
Hmm. Är det kanske därför vårt varmvatten tar slut i duschen också tro? :oops:
Det kan vara tonåringar också :)
 
  • Gilla
Sammy_j och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fått tummen ur..det som skulle bli en snabb uppfräschning blev som vanligt mer omfattande med massa putsning och spackling.

Tog bort 30x30cm speglar som inte blev bra för en spegelvägg, så det ska beställas en större (ca 2.50x1,6m)
 
  • Hemmagym med träningsbänk, hantlar, motionscykel och stor svart träningsboll i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dragit ny el i kattvinden men det har tagit tid att sätta upp en ny lampa. Idag åkte i alla fall en upp:). Inget märkvärdigt men skönt med ljus där.
 
  • Nyinstallerad lampa med synliga glödtrådar på en vitmålad kattvind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mörkerlistat!
Den tätaste taklistningen skedde i skenet av en trött pannlampa..
Det började skymma när jag måttat, sågat ur och fräst spår för en kabel..
Taklistning med utsågat spår för kabel och nätverksuttag samt touch-up målning på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ingen tid att spilla, ut i garaget igen och upprepa på den målade och hellånga biten..
Lika bra att ta nästa vägg också, drömmen om ett brukbart kontor hägrar.
Mäta, kapa, tälja och lite klantmos i gerningen. En tomrum med verktyg på golvet, kabeldragning pågår vid väggen i en pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya sockeln va tydligen någon mm högre än den gamla så nätverksuttaget fick lossas.

Till imorgon funderar jag på att lyxa till det med att hänga dit lampan.. :crysmile:
Renoverat rum med nyinstallerade taklister, nätverksuttag i taket och fönster med mönstrad gardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fast den blir ivägen när skjutdörrarna ska på garderoberna igen så det finns nog chans att den kommer upp när allt är klart.. :oops:

Hittade en skvätt färg i garaget från när kontoret målades vitt, och raderade mha. den en kafferand på väggen under skrivbordet. :cool:
 
  • Gilla
Pagno och 4 till
  • Laddar…
K
Våttorkade golven idag efter helgens fogning, så nu kan man gå i strumplästen äntligen :D
Bara lite fogdamm att ta hand om på socklarna, sedan impregnera/behandla golven..
Inte bestämt om jag bara skall såpa dom, eller om jag skall använda stenolja..

Nåja, nu är det bara resten kvar :D
 
  • Nyligt våttorkat golv med grå klinkerplattor och synligt fogdamm på socklarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
I påskhelgen har vi hunnit med mycket (förutom att vila...).
- Kapat, böjt, dragit, kopplat rör... i HELA tvättsugan.
- Dragit åt 100 tal (?) kopplingar.
- Testat med vatten
- Insett att man missat att dra 2 av 100 kopplingar.
- Gör om, gör rätt.
- Insett att jag inte använt tillräckligt mycket gängtejp på handdukstorken.
- Monterat ner handdukstorken för att sätta på mer gängtejp. (gör om, gör rätt)
- Kapat bänkskiva (som dessutom blev perfekt på första försöket!) och lagt på plats
- Sågat ut för, och monterat, diskho
- Monterat "köks"kran
och säkert något mer som man har glömt bort i virrvarret.

Lite bilder ska ni få också!

Nyinstallerade kromade rör och kopplingar längs en vit kakelvägg i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyligen installerade kromade rör med märkningar för varmt och kallt vatten samt in- och utlopp i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av rörsystem i taket på en tvättstuga med synliga rörkopplingar och stödkonsoler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade vattenrör och kopplingar under konstruktion, tejpade och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Radiator med kopplade rör och kopplingar längs en vägg, installation i tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installationsarbete med kromade rör och kopplingar längs en vit vägg ovanför mörkgrå klinkergolv i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kromad handdukstork monterad på vit kakelvägg med synliga rörkopplingar och gängtejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med nymonterad handdukstork och badkarsblandare ovanför ett vitt badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis monterad tvättstuga med rörinstallationer, handverktyg och en omonterad handdukstork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nykapad träbänkskiva med verktyg ovanpå i en renoverad tvättstuga, med kaklade väggar och tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad diskho och kökskran med verktyg ordnade på bänkskiva och innanför skåpet under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad tvättstuga med monterad diskho och arbetsbänk över tvättmaskin, verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog tyvärr inte någon bild efter att bättre hälften plockade i ordning och ställt dit tvättmaskin och torktumlare, men vi är jättenöjda! Bättre hälften tog dessutom premiären i badkaret med tända ljus ikväll, så hon längtat!

För att fira hur långt vi har kommit så blev det ryggbiff med vitlökssmör, rostade rotsaker och bea till middag, mums!
Ryggbiff med vitlökssmör och rostade rotsaker serverade på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
martin43 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skottat lite tak i sommarstugan. 2 meter vindpackad väger en hel del... Spaden gjorde inte så mycket nytta i den hårda snön,utan jag körde med en grovtandad såg.
Fy fan vad mycket snö! Jag gnäller när det kommer 1dm och lägger sig. Puuuh vilket skit göra.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Mörkerlistat!
Den tätaste taklistningen skedde i skenet av en trött pannlampa..
Det började skymma när jag måttat, sågat ur och fräst spår för en kabel..
[bild]

Ingen tid att spilla, ut i garaget igen och upprepa på den målade och hellånga biten..
Lika bra att ta nästa vägg också, drömmen om ett brukbart kontor hägrar.
Mäta, kapa, tälja och lite klantmos i gerningen. [bild]
Nya sockeln va tydligen någon mm högre än den gamla så nätverksuttaget fick lossas.

Till imorgon funderar jag på att lyxa till det med att hänga dit lampan.. :crysmile:
[bild]
Fast den blir ivägen när skjutdörrarna ska på garderoberna igen så det finns nog chans att den kommer upp när allt är klart.. :oops:

Hittade en skvätt färg i garaget från när kontoret målades vitt, och raderade mha. den en kafferand på väggen under skrivbordet. :cool:
Hrrrm, en dalmas erkänner aldrig användandet av klantmos, skärpning nu va, tänk på vad du skriver i sociala medier, funderar nästan på att rapportera dig till moderator, livstids avstängning kan komma på tal. Klantmosgränsen går förvisso nedanför Västerdalälven, du är förlåten denna gång!

Inga vänliga hälsningar från mig till dig!

Men annars, snyggt jobbat!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.