Smyg i kök.
Tog 2 år :).
Färdig imorgon xD

Köksfönster med smyg under konstruktion omgiven av kakelväggar och bänkskiva med verktyg och skålar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4star och 1 till
  • Laddar…
Tidigare i veckan kaklade vi klart runt tätskiktet.
Delvis kaklat badrum med vit kakel på väggarna, klinker på golvet, och laserinstrument för nivellering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg med nytt vitt kakel runt avslutad installation och delvis klinklat golv med svarta plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag har vi kaklat klart runt fönstret och alla andra smådelar. Nu är det bara den sista 1,5 plattan längst ner runt hela rummet som är kvar med kaklingen! Vi har även klinklat nästan hela golvet, tyvärr så tog vår klinkers slut, ett paket kort :/ Vid brunnen tog vi vårt klinkers och kapade det i 15x15 bitar och det passade jättebra in!
Pågående klinkerläggning på ett badrumsgolv med avloppsbrunn och avståndskryss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästan färdiglagt klinkergolv med tånthjälpmedel och ett oavslutat hörn, hos ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kommer bli skitfint det här!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Altan delvis skottad med snö och spade, snöiga träd och klarblå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skottat av altanen.

Delvis skottad altan med snöhögar runtomkring, trägeländer och soligt vinterväder i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästan klar.

Altan täckt av snö med istappar hängande från taket mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte alls klart, fylldes på när jag var på taket.

Altan täckt av snö med en skotta och solstolar, snödrivor runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Egen pulkabacke på altanen, fortsätter skotta.

Mvh P-A
 
  • Gilla
Itaka och 1 till
  • Laddar…
Snyggaste larmpanelen i stan? Den som påstår att ett hemlarm är snyggt, den är säljare på Verisure. Deras prylar är i vart fall inte de värsta på marknaden, men snygga är att dra det långt. Larmpanelen som sitter vid dörren är i vart fall lite koniskt formad bakpå. Borde gå att försänka in i väggen...

Öppning i en vit vägg med en synlig träbit och kablar, förberedd för installation av en larmpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hålet i väggen bakom gipsskivan var lite olyckligt placerat så jag stoppade in en träbit som jag sen kunde skruva panelens bakstycke i.


En monterad larmpanel utan upphöjning, konisk bakomdelen försänkt i väggen, med siffertangenter och ikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det gick alldeles utmärkt kan jag meddela.


Koniskt formad larmpanel monterad plant mot en vit vägg, med tangentbord och olika symboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ingen upphöjning utan panelen sitter direkt mot väggen. Mycket snyggare än originalutförande!
 
  • Gilla
Sammy_j och 1 till
  • Laddar…
Fortsatte i tvättstugan efter en tur till Bauhaus för att köpa mer klinkers + allt annat som handlar i korgen när man är där :)

Blev klara med golvet och fortsatte med de nedersta raderna av kaklet som är kvar. En vägg avklarad!
Pågående kakelarbete i en tvättstuga med nylagda grå klinkers på golvet och vita kakelplattor längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad tvättstuga med nya gråa klinkergolv och vita väggkakel, vattenpass och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Renoveringsarbete i tvättstuga med nylagda klinkerplattor på golvet och halvfärdig kakling på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Gjorde klart fönstersmygen. Tog 2 år och en dag ;)
 
  • Nyfärdigställda fönstersmygar med beigea nyanser och krukväxter på fönsterbrädan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbetk och 3 till
  • Laddar…
Lagt klinkers i hallen.

Nylagda klinkers i grå nyans med tangerande spacers på ett hallgolv vid en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Börjat att fortsätta med fönsterluckorna nu när fasadbytet är antågande

Nymålade gråa fönsterluckor staplade ovanpå varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Med vänlig hälsning, fremax
 
S
Varit på taket i solskenet och försökt komma lite framåt med att få skorstenen eldningsbar. Typ 10 lösa tegelstenar i skiljeväggarna.
Så klart blev det merjobb. Kraschade fyra takpannor när jag tappade en tegelsten från nocken.
 
Person använder en handöverfräs för att fräsa spår i ett trägolv, skyddad med hörselskydd och glasögon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är lite kvar att fräsa

Igår fick jag hjälp, bland annat med att fräsa de sista spåren i det redan spårade spångolvet. Eftersom jag valde bort ändskivorna har jag fräsa ut alla böjar, och sen tillkommer alla specialare såklart.


Elektrisk handöverfräs på spångolv där spår för golvvärme delvis är frästa, röda markeringar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sista! Hoppas inte jag glömt någon någonstans :)

En nyfiken katt tittar fram bakom ett vitt draperi vid ett spångolv med frästa spår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mellander intog en avvaktande men intresserad plats i trappen. Han släppte mig inte med blicken när jag fräste, men han hölt sig på behörigt avstånd.
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Fundersam rödbrun katt undersöker nya lagda plåtar på ett byggprojekt inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Börjat lägga plåt - katten ser fundersam ut och undersöker. När jag bar in plåtarna var han mest förundrad över de enorma solkatterna som det blev, och hade lite svårt att avgöra om han skulle bli rädd, eller om han skulle leka.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Renoveringsrum med oavslutade väggar, takstolar, ställning för målning och osatt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nästan löjligt återkommande tema - gör om - gör rätt.

Som tur var hade jag inte hunnit lägga ner än några kvadratmeter när jag insåg - jag ska ju måla insidan av takstolarna (ja, det låter ju lite knasigt, men eftersom de är påbyggda finns det en liten "insida" mellan påbyggnaderna).

Men varför måla insidan kanske vän av ordning tänker? Jo, det kommer att ligga LED - lister i takstolarna och fungera som uplights mot taket, och för att inte färgerna ska påverkas blir det helt enkelt vitt inuti.

Lyfte bort plåten och in med ställningen för att måla.
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

Ett nästan löjligt återkommande tema - gör om - gör rätt.

Som tur var hade jag inte hunnit lägga ner än några kvadratmeter när jag insåg - jag ska ju måla insidan av takstolarna (ja, det låter ju lite knasigt, men eftersom de är påbyggda finns det en liten "insida" mellan påbyggnaderna).

Men varför måla insidan kanske vän av ordning tänker? Jo, det kommer att ligga LED - lister i takstolarna och fungera som uplights mot taket, och för att inte färgerna ska påverkas blir det helt enkelt vitt inuti.

Lyfte bort plåten och in med ställningen för att måla.
Så dammsugningen av takstolarna var inte en engångs händelse då?
 
TeroM TeroM skrev:
Så dammsugningen av takstolarna var inte en engångs händelse då?
Antagligen inte, men jag tänker att det kommer att ta några år innan de är täckta av damm :D

Det är ju lågenergi led, annars hade det kanske bränt bort dammet :)
 
Det kanske finns något boost-läge för att bränna bort damm? Eller så får du koppla om dom till städuttaget då och då ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.