11 116 läst · 38 svar
11k läst
38 svar
Hur mycket flytspackel ska man använda?
Sida 1 av 3
I badrummet alltså. Golvet består av reglar på 60cc och förstäkt med reglar på andra hållet med 30 cc imellan, golvspånskiva på 22mm,limmad och fastskruvad.
Jag ska använda ett elvärmegolv oxå. Så hur mycket flytspackel ska det vara för att vara godkänt? Räcker det med ca 15mm och lite mindre vid golvbrunnen?
Jocke
Jag ska använda ett elvärmegolv oxå. Så hur mycket flytspackel ska det vara för att vara godkänt? Räcker det med ca 15mm och lite mindre vid golvbrunnen?
Jocke
Gäller detta oavsett underlag? Minsta djup i tex ett duschutrymme skall vara 12mm?eson skrev:
Som jag förstått det brukar man lägga dubbel gips utom i just dushen, och då är det ju lite svårt att få till minimum 12mm om man inte har massa på hela golvet.
Nej du skall montera förhjningsringen under brunnen!
Jepp 12mm flytspackel oavsett underlag eller tätskickt detta pga att spacklet spricker vid tunnare skickt.....prata gärna med eran leverantör av flytspackel.
OBS! Detta gäller ändast vid klinker läggning och inte om du använder våtrumsmatta.
Jepp 12mm flytspackel oavsett underlag eller tätskickt detta pga att spacklet spricker vid tunnare skickt.....prata gärna med eran leverantör av flytspackel.
OBS! Detta gäller ändast vid klinker läggning och inte om du använder våtrumsmatta.
Bra.eson skrev:
Kan du exemplifiera några vanliga golvkonstruktioner för träbjälklag cc30? Jag vill helst ha 20mm golvvärmerören i glespanel, möjligen i avjämningsmassa. Att gjuta en bärande kaka är inte ett alternativ, i övrigt är allt möjligt. Kakel är ytskiktet.
Hur ska det gå till rent praktiskt? Om ringen ska ligga under så måste man ju karva ut i reglar och i golvet för att avloppsröret ska få plats mm.eson skrev:
Nån som har lite bilder eller film på hur man gör fall med flytspackel? Vad kan det kosta ungefär att anlita en hantverkare som gör detta? Golvet är ca 4m2.
Jocke
Du kan kontakta mej för en offert på flytspacklingen.Joukko skrev:Hur ska det gå till rent praktiskt? Om ringen ska ligga under så måste man ju karva ut i reglar och i golvet för att avloppsröret ska få plats mm.
Nån som har lite bilder eller film på hur man gör fall med flytspackel? Vad kan det kosta ungefär att anlita en hantverkare som gör detta? Golvet är ca 4m2.
Jocke
daniel@esonplatt.se
En enkel och mest förekommande konstruktion är golvspån, slingor, armering, flytspackel.MathiasS skrev:
Detta är ej att rekomendera att göra själv. Och kom ihåg att fallet på golvet SKALL vara 1:50 vid brun och 50 cm ut, och resterande golv skall vara 1:100