Det är på är en påfyllning i 10,8/12v familjen en gks 10,8 med några 4a batterier.

Tänker göra en adapter så den funkar med festoolsskenorna. Har en skrotad ATF55 som får bli basen tänker jag.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Hedens Hedens skrev:
Det är på är en påfyllning i 10,8/12v familjen en gks 10,8 med några 4a batterier.

Tänker göra en adapter så den funkar med festoolsskenorna. Har en skrotad ATF55 som får bli basen tänker jag.
Hittade du GKS'en till bra pris?
 
K Kane skrev:
Hittade du GKS'en till bra pris?
Nej inte speciellt slank med en beställning med sticksågsblad och slippapper.

Nu vill jag bara ha kantfräsen...
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Här kommer bilden. Måste säga att efter ni små prov i regel osb och mdf.

Matar helt ok.
Är tyst, sjukt tyst faktiskt

Dock något jävla vobbel i maskin. Inte mycket men det finns... ska se om den får åka tillbaka eller om klingan sitter skumt. Men efter intermesot med fodren i köket blev det bara ett konstaterande idag. Får kolla i morgon.
Bosch handhållen cirkelsåg på ett vitt underlag med spån, som diskuteras för sitt ljud och vobbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Blev ett Sauno torkaggregat VT3, 2 kW, 230V idag...

Sauno torkaggregat VT3 på ett överkast med broschyren "Bygg din egen virkestork".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Trött på att leta efter torkat virke av "rätt" kvalitet, nu skall jag bygga en ordentlig låda till sommaren också!!
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
B Betula_Pendula skrev:
Blev ett Sauno torkaggregat VT3, 2 kW, 230V idag...

[bild]


Trött på att leta efter torkat virke av "rätt" kvalitet, nu skall jag bygga en ordentlig låda till sommaren också!!
Vilken sorts virke, och vilken fukthalt är du ute efter?
 
F Fluxor skrev:
Vilken sorts virke, och vilken fukthalt är du ute efter?
Det jag haft problem med är att få tag på kvartersågad björk och bok (10 cm höga) för hyveltillverkning i fuktkvot 6-8%. Har också varit omöjligt att få tag på kärnfuru av fetved från rotstock som är kvartersågad för fönstertillverkning.

Sen så har det varit irriterande att inte kunna torka till exempel äppel, körsbär och päron som grannar har sågat ner på ett bra sätt som inte tar massor av år... Har också en bekant som är arborist och med jämna mellanrum sågar ner "roliga" träslag på sina uppdrag och nu kan jag köpa och förädla detta också!

Planerar också att uppgradera min alaskan mill till en "dual head" alaskan mill i framtiden så kan jag såga hur övergrovt virke som helst i princip (över 1500 mm sågkapasitet)...
 
Redigerat:
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
En tapetskrapa för att se om det funkar på våra väggar med spåntapet. Gick över förväntan, ett par minuter för att rensa väggen mot trappan. Skrapan delade på originaltapeten under spånet utan besvär.

Tapetskrapa står upp mot en delvis rensad vägg med bortskrapad spåntapet och tapetrester på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 6 till
  • Laddar…
Har haft lite tur på sista tiden med verktygsinköpen, fick tag på en falshyvel (Stanley nr78) komplett och i nyskick idag!

Stanley nr 78 falshyvel i nyskick placerad på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DennisCA och 2 till
  • Laddar…
B Betula_Pendula skrev:
Har haft lite tur på sista tiden med verktygsinköpen, fick tag på en falshyvel (Stanley nr78) komplett och i nyskick idag!

[bild]
Riktigt fin grattis!
 
Fick bli en ny skruvdragare idag också då min 10 år gamla Black and Decker gav upp...

Blev en Makita skruvdragare med två 18v 5Ah batterier, hoppas den skall hålla lika länge...

Ny Makita skruvdragare i en öppen blå systainer med två 18v 5Ah batterier och en laddare, på en säng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enda minus är att det är "gamla" sortens systainer, skall uppgradera till T-lock så den passar i systemet....
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
B Betula_Pendula skrev:
Fick bli en ny skruvdragare idag också då min 10 år gamla Black and Decker gav upp...

Blev en Makita skruvdragare med två 18v 5Ah batterier, hoppas den skall hålla lika länge...

[bild]

Enda minus är att det är "gamla" sortens systainer, skall uppgradera till T-lock så den passar i systemet....
Du är väl medveten om att den passar i T-loc så länge den är underst?
 
Shakula Shakula skrev:
Du är väl medveten om att den passar i T-loc så länge den är underst?
Japp, men det är just att den måste vara underst som är lite irriterande, en skruvdragare vill jag ha överst i stapeln då den används mest...
 
Går det inte att byta inredningen mellan lådorna?
 
Makita elektrisk motorsåg med 16-tums svärd, ligger på trägolv med strömkabel och skydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så dök den upp! Makita uc4551 med 16" svärd. 40 cm av 45cm svärdet är utanför taggarna. Kommer få bekänna färg på vedbacken i helgen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.