Någon som varit med om att det står "ingen mottagning" på fjärrkontrollen?

Igår var det -27 här hemma och fläkten Heru fixar inte så kalla grader då det blir rotorstopp ,tilluft låg och något mer felmeddelande på rotorn.

Förut har jag alltid resetat å provat starta om till den till slut funkar å jag får köra fläkten på maximum (kan ta upp till en timme)

Men igår fanns ingen tid till det - så jag reseta larmen men körde aldrig igång den igen.

Nu ikväll är det mildare - så jag tänkte köra igång den - men nu står det ingen mottagning på fjärrkontrollen... så jag kommer inte vidare. Någon som varit med om det och har tips om vad som ska göras?

Roterande värmeväxlare ska klara -27
Har samma måste ställa in rätt.

Att fjärren inte har mottagning har jag haft samma.problem en gång tror ett batteribyte fixade problemet

Hade strömavbrott hemma och när det var över så hade fjärren kontakt igen å fläkten fick jag igång sen igen efter att in- och utgrader stämde. Man kan ju ställa in graderna - men enligt manualen är det inte bra att överskrida gradinställningarna.

Sweetypajen Sweetypajen skrev:
Hade strömavbrott hemma och när det var över så hade fjärren kontakt igen å fläkten fick jag igång sen igen efter att in- och utgrader stämde. Man kan ju ställa in graderna - men enligt manualen är det inte bra att överskrida gradinställningarna.
Jag menade att stänger aggregatet av sig pga du har för låg temp in så är det pga det inte återvinner värmen ut nog bra.
El eftervärnare förhindrar det tror jag men det är nog fel inställning på fläktarnas hastighet.
Kan ha -35 utan att aggregatet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.