DTFD DTFD skrev:
Tack för svar. Av nån anledning så vill enheten inte bli exkluderad. Har provat trycka 3 gånger snabbt på både S1 brytaren och den lille reset knappen. Inget händer. Är det en dum ide att köra en reset på enheten?
Hur slår jag på pollning?
Pollning ska du slå på under Inställningar / Hårdvara sen väljer du inställningar på din z-wave enhet.
Då visas denna:

Skärmbild på Domoticz system inställningar med öppnat alternativ för att aktivera pollning på en Z-wave enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Välj pollning och sen uppdatera.
 
PierLar PierLar skrev:
Pollning ska du slå på under Inställningar / Hårdvara sen väljer du inställningar på din z-wave enhet.
Då visas denna:

[bild]

Välj pollning och sen uppdatera.
Kanon, tack
Ska prova detta ikväll!
 
  • Gilla
PierLar
  • Laddar…
Är det någon som har kopplat upp sina fibarosensorer (rörelse, brand) med tråd istället för batteri?
Köpte hem en adapter för att testa detta. Röksensorn hoppar igång som den ska men började pipa med korta pip efter någon minut, och med några minuters mellanrum.
Tänkte slippa byta batterier på dom ställen som jag faktiskt har möjlighet att koppla in dom.
/Albin
 
Någon som har testat samsung smartthing hub? isåfall, hur är den jämfört med tex fibaro hc2?
 
Dimbar leddrivenhet zigbee
Den kräver en gateway står det på conrad - har inte provat denna.

Intressant.

Finns motsvarande med zwave?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
J JanneSjo skrev:
Dimbar leddrivenhet zigbee
Den kräver en gateway står det på conrad - har inte provat denna.

Intressant.

Finns motsvarande med zwave?
Äntligen har de fattat!!!
 
L leothlon skrev:
Detta!! Kan inte understryka detta nog!
Ett annat tips om du även ska draom rör är att ta lite större så du kan dra mer i framtiden om du skulle vilja.
Vill du ha motordivna rullgardiner? Dra rör dit med då, eller kanske för framtida markis.

Kan även vara bra att dra extra rör som ligger tomma, då kan du t.ex dra svagström senare till sensorer / larm m.m.
Kan även användas till att dra ljudkabel till multiroom anläggning.
Eller varför inte nätverkskabel så kan du köra PoE till övervakningskamera...

Jag vet att trådlösa system är väldigt poppis nuförtiden men de kommer ALDRIG bli lika bra som trådat... Dessutom ju mer trådlöst desto mer störningar...

Instämmer till hundra procent, dra så mycket rör du kan, kan inte bli för mycket. Kör trådad lösning, Niko Home Control, vilket kräver mycket tråd men ger bra kontroll och minimerar risk för störning.. Dra upp rör på väggar där du vill ha tv, ljud etc. Kör Sonos för ljud men det kräver ändå rör för dold strömförsörjning.
 
P
Har en Philio Tech PAN04-1B dubbelrelä som har lite hyss för sig och undrar om någon kan ha något tips. https://www.m.nu/brytare/relay-insert-2-15-kw-with-power-meter-gen5

Kanal 1/S1 slår av eller på sig själv, med en timmes mellanrum (räknat från när den strömsattes)
Men det är inte helt konsekvent, den kan ändra läge kanske 3-6ggr i följd, sedan är det lungt ett tag för att börja igen.
Jag hittar ingen funktion alls om att den ska ändra status efter 60minuter i någon situation.
Det händer aldrig på Kanal2/S2.
Kanal 1 styrs med en trappkoppling.
Kontrollern är en Vera Edge. Verasupporten har loggat och kollat men de säger att det är inget kommando som skickas från kontrollern.

Någon som har någon idé om vad som är tokigt?
 
Hej
Har tänkt sätta upp padda på vägen för att styra och övervaka funktioner i hemmet. Nån som har erfarenhet av Dashticz och/eller Domoboard? Vilket är bäst? Vill ha med funktioner från domoticz men även kunna se livebilder från kamera, aktuellt väder och kalender.
Har kört in Dashticz och testat lite men ändringarna jag gör i config filen syns inte i webbgränssnittet. Blir inte riktigt klok på det.
 
DTFD DTFD skrev:
Hej
Har tänkt sätta upp padda på vägen för att styra och övervaka funktioner i hemmet. Nån som har erfarenhet av Dashticz och/eller Domoboard? Vilket är bäst? Vill ha med funktioner från domoticz men även kunna se livebilder från kamera, aktuellt väder och kalender.
Har kört in Dashticz och testat lite men ändringarna jag gör i config filen syns inte i webbgränssnittet. Blir inte riktigt klok på det.
Dashticz funkar utmärkt för mig

Skärmbild av Dashticz-gränssnittet med väderinformation, enhetskontroller och en bakgrundsbild av en park.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
@DTFD
Jag har också svårt att få dashticz fungera när jag ändrar config filen ,fungerar bra när jag använder standard uppsättningen .
Om du lyckas lösa problemet så skriv gärna hur du gjorde
 
Prova med så lite rader som möjligt. Gör en ny CONFIG.js med endast detta och se om det funkar.

var config = {}
config['domoticz_ip'] = 'http://192.168.**.***:****';
config['app_title'] = 'Dashticz';
config['domoticz_refresh'] = '5';
config['dashticz_refresh'] = '60;
config['auto_positioning'] = 1;
config['use_favorites'] = 1;
 
  • Gilla
Affeunbk
  • Laddar…
A Affeunbk skrev:
@DTFD
Jag har också svårt att få dashticz fungera när jag ändrar config filen ,fungerar bra när jag använder standard uppsättningen .
Om du lyckas lösa problemet så skriv gärna hur du gjorde
Jag hade gjort det enkla nybörjamisstaget och glömt ta bort /* i början av config filen.. Prova att lägga in koden enligt PierLar:s inlägg ovan, det funkar för mig.
 
  • Gilla
Affeunbk
  • Laddar…
Akahigi Akahigi skrev:
Går det att styra en EC-fläkt, typ en takfläkt, med t.ex en rgbw-controller? Något annat smart sätt att styra den via z-wave? Är till ventilationen. De har väl styrning 0-10V. Tänker jag fel?
H Henke-el skrev:
rgbw enheten har bara ingång på 0-10 v, inte att den kan skicka ut 0-10v. Och sen är den gjord för att dimmra tex LED lister på 12 eller 24V
Hej,
Jag tar och sparkar liv i det här gamla ämnet. Numera finns det ju faktiskt Zwave-dimmers som petar ur sig 0-10V (Qubino har en). Bör en sådan fungera att ersätta potentiometern i en EC-fläkt med?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.