http://www.blocket.se/view/4178465.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0


Nej, det är inte jag som säljer bilen (och ingen jag känner heller), men jag har en själv och vet att detta är ett OVÄRDERLIGT hjälpmedel för den som helrenoverar ett hus.

Sticksågar, skruvdragare och andra "bra-ha-saker" är strunt jämfört med nyttan av en Transit med halvmeters växelspak.

Det enda som saknas på detta ex är väl baklyft, men det går ändå....
 
MathiasS skrev:
Det enda som saknas på detta ex är väl baklyft, men det går ändå....
8) BAAH, baklyft är för veklingar. ;) Peta i en V8 så blir det framlyft istället. ;D
 
Meijan skrev:
Då tar jag hellre en sådan här...så kanske jag även lyckas ta mig uppför backen till fjällstugan i fortsättningen :D

[länk]
Lägger du gipsskivorna på motorhuven eller? ;)
 
Immobil skrev:
8) BAAH, baklyft är för veklingar. ;) Peta i en V8 så blir det framlyft istället. ;D
Näe V8an får sitta kvar i audin.... :=)

Det är faktiskt väldigt praktiskt med lyft.
 
Går lika bra med en gammal Volvo. Behöver man inte vara rädd om den duger den som packåsna för en hel del för korta färder. Hästkärra eller släpvagn är också användbart.
Ett tips om ni ska ta bilen/kärran till polen. Se till att den inte är för hög för då får du betala mer på färjan.

mvh
David
 
MathiasS skrev:
Lägger du gipsskivorna på motorhuven eller?  ;)
Gipsskivor? Vad är det för nått??
Duger bra till färgburkarna och kaklet :)

Men jag tror att detta exemplar har både dragkrok och takräcke, så gipset kan nog tas med det också.
 
Kan bara hålla med MathiasS. Det första jag köpte innan vi startade med renoveringen var en gammal folkabuss som jag rev ur baksätena ur. Vid det här laget är jag uppe i minst 100 vändor till avfallsstationen och ungefär lika många till byggvaruhusen. En skicklig truckförare får in en SJ-pall (eller vad det nu kan heta nuförtiden) med lecablock genom sidodörren. Bilen sjunker en bra bit när man lastat ett ton i den...

En gång stannade folkan på avfallsstationen och hade inte lust att starta igen. Personalen där var villiga att hjäpa till och rulla ner den i metallskrotscontainern om jag tömde den på olja, bensin etc. ;D
 
L-pall heter dom ;)

Den perfekta bilen kunde köpas loss för ca:20-30 papp för ett tag sedan ;D
http://www.soldf.com/tgb20.html

Man kan lätt montera ut bänkarna o den tar sig fram ÖVERALLT det kan jag intyga 8)
 
Hammarn skrev:
Har också en Transit 130a och har lärt mig hantera denna smörklick utan alltför många mustiga uttryck. I klartext de som har dubbelmontage på de bakre hjulen har det inte kul när det är halkigt. Trycket blir för lågt.
Mathias, du har väl lift på den och då blir det en annan vikt. Annars är det en kanonbil, men som sagt lite för lätt i baken.
Ja, dubbelhjulen gör att det är lite halkigt, men det kompenseras väl tilldel av att baklyften sitter där, den väger ju drygt ett par hundra kilo gissar jag. Faktum är att jag i alla fall vid lass har större problem med att bilen är lätt fram - det går varken att styra eller bromsa vid halt väglag..... Det gäller att planera sin körning...:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.