Är mitt i flytt och skit, inser att mitt Kapex och fräsbord inte kommer att rymmas så är ngn intresserad PM´a mig i så fall...
Trots detta så har jag ett nytt Mentalfall på G. Prototypen är klar och ska finjusteras. Bilder kommer såklart
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
@masses Låter spännande med en SysClon :)
Nu är jag kanske ute och cykl(on)ar, men borde det inte vara enklare att ha ett lufttät lock med cyklonanslutning till plywoodlådan i systainern? Är ju lätt fixat med lite trä- och tätingslistor. Man kan ju även limma/skruva plywoodlocket ihop med systainerlocket, på det viset behöver man inte att öppna två lock (the horror).
 
Jag har fått ett plötsligt behov av lite 30x60 alu-profiler och konstaterar att eftersom jag bara behöver ca 1m totalt, så är det inte försvarbart att beställa från UK pga frakten. Finns det någon som har tips på var man kan köpa lite sådana profiler i Stockholmsområdet?
 
agehall skrev:
Jag har fått ett plötsligt behov av lite 30x60 alu-profiler och konstaterar att eftersom jag bara behöver ca 1m totalt, så är det inte försvarbart att beställa från UK pga frakten. Finns det någon som har tips på var man kan köpa lite sådana profiler i Stockholmsområdet?
Har du kollat Bauhaus eller Hornbach? De har ett sortiment med profiler, oklart om din dimension finns.
 
Jag har inte sett några 30x60 med T-spår, men jag ska kolla igen - måste ändå och hämta lite andra saker i veckan.
 
Japp, men frakten därifrån gör ju att det blir snordyrt att köpa 1m. :/
 
agehall skrev:
Japp, men frakten därifrån gör ju att det blir snordyrt att köpa 1m. :/
Läge att dra ihop samköp med närregionen?
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
fiskbuggaren skrev:
Läge att dra ihop samköp med närregionen?
Jag kan vara intresserad.
 
Kanske det - frågan är hur mycket folk behöver...
 
Kanske jag med. Vilken är det som funkar med Festool tvingar?
 
SamiHus skrev:
Kanske jag med. Vilken är det som funkar med Festool tvingar?
8mm med I-spår har jag läst ska funka, har inte testat själv.
 
Fick fin besök hemma av självaste Ragnar från Tanos. (y)
Två öppna verktygslådor med färgglada insatser står på en träplattform utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två öppna verktygslådor från Tanos med färgade insatser i solsken på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två öppna verktygslådor från Tanos med färgglada insatslådor på en träyta i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Nytt år och nya möjligheter. Äntligen efter 1.5 år så finns möjligheten till att snickra loss igen i nya lokaler. Dags att gå lite mental snart tror jag!
Håller på som bäst att sätta upp belysning.
Kap17_1.png

Tiden i kall garage har tagit hårt på gjutjärnsdelarna på maskinerna... Bra tips på hur man fixar mottages gärna
Kap17_2.png

Kap17_3.png

My preciouuuuus...
Kap17_4.png
 
  • Gilla
spånhyvel och 13 till
  • Laddar…
Härligt att du kan dra igång igen!

Angående rosten så tycker jag mig ha hittat en supermetod för plana ytor. Denna svampen på undersidan av en excenterslip. Kör med olja (typ 5-56) på bordet. Det är den prickiga sidan som gör magin, avsluta med den enfärgade sidan för lite mer glans!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.