3 129 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
IKEA Lidingö?
Vi totalrenoverar köket nu och tänker (tänkte?) satsa på Lidingöluckorna från IKEA. Men jag blev nervös nu när jag läste mitt i en låång tråd att någon tycker dom är helt kassa :-/ Det framgick inte varför och jag blev nyfiken... Vad har ni för erfarenheter/åsikter om IKEAs vita Lidingö?
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig Skirmark, utan jag undrar samma sak som du.
Mitt Lidingö-kök står fortfarande nedpackat i "platta paket" i vardagsrummet (eller bygglagret som det numer kallas
Tyvärr kan jag inte ge dig någon hjälp med synpunkter på kvaliteten.
Men mitt råd är att välja med hjärtat, dvs ta det som du tycker passar ditt hus bäst och som du/ni tycker är snyggast. Om det är luckorna det hänger på så går det faktiskt att köpa nya/byta om det skulle visa sig att t.ex. fuktbelastningen eller smuts sliter ut vissa luckor i förtid...
Tyvärr kan jag inte ge dig någon hjälp med synpunkter på kvaliteten.
Men mitt råd är att välja med hjärtat, dvs ta det som du tycker passar ditt hus bäst och som du/ni tycker är snyggast. Om det är luckorna det hänger på så går det faktiskt att köpa nya/byta om det skulle visa sig att t.ex. fuktbelastningen eller smuts sliter ut vissa luckor i förtid...
Ja det är ju det som är fördelen med IKEA. När man tröttnat kan man byta, för det har ändå inte kostat skjortan att köpa det. Därför har jag inte ens tittat åt Traditionella Lantkök som jag egentligen vill ha... Men det stog i inlägget att deras kök endast suttit uppe 1 år och såg för gräsligt ut! Hade nog tänkt att luckorna ska sitta lite längre än så :-/
Liknande trådar
-
Ikea Faktum Lidingö lucka 60x54
Köpes, Hyres & Bytes -
IKEA FAKTUM väggskåp bortskänkes på Lidingö, Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Köpes: Kökslucka Lidingö IKEA till diskmaskin
Köpes, Hyres & Bytes -
Känsligt material - IKEA Lidingö?
Kök -
Ni med IKEA Lidingö (eller nya Bodbyn för den delen) - vad har ni för bänkskiva?
Kök