3 422 läst · 11 svar
3k läst
11 svar
Legolit
Hej!
Ska till att bygga ut huset med källare och är inne på att köra med Legolit eller isoblock till källarväggarna.
Helst vill jag ha Legolit, men jag hittar ingen info alls och ingen återförsäljare som svarar. Finns dessa ens kvar eller kan man få tag på det fortfarande?
Har murat många grunder men nu orkar jag inte en till
//JPK
Ska till att bygga ut huset med källare och är inne på att köra med Legolit eller isoblock till källarväggarna.
Helst vill jag ha Legolit, men jag hittar ingen info alls och ingen återförsäljare som svarar. Finns dessa ens kvar eller kan man få tag på det fortfarande?
Har murat många grunder men nu orkar jag inte en till
//JPK
Läs lite här om Legolit och företaget
.paroc.se/om-paroc/nyheter-och-media/nyhetsarkiv/2011/vaggar-fyllda-med-cellplast-kan-vara-en-tickande-brandbomb
Nordic Therm AB är som säljer men vet inte om det fungerar i dag
Kollat alla bolag ser inte ut som något 2017
.paroc.se/om-paroc/nyheter-och-media/nyhetsarkiv/2011/vaggar-fyllda-med-cellplast-kan-vara-en-tickande-brandbomb
Nordic Therm AB är som säljer men vet inte om det fungerar i dag
Kollat alla bolag ser inte ut som något 2017
Om källaren är under mark så tror jag inte att du kan använda dig av isoblocken.
Finns 3 företag på adressen som kan ev kopplas ihop , men inga telefonnummer till någon av dom
Går ju att ringa andra på adressen och fråga dom som finns , dom hittar du här
www.hitta.se/lantmannagatan+6+laholm/företag/2
Går ju att ringa andra på adressen och fråga dom som finns , dom hittar du här
www.hitta.se/lantmannagatan+6+laholm/företag/2
Hej, hur har det gått med Legolit eller Ekolit som det heter idag? Fått en offert eller hittat annan konstruktion? Är själv inne på att bygga med Ekolit själv. Så är intresserad av input från andra med erfarenhet i frågan.J _JpK_ skrev:
Ja ok, har sett dem oxå, och det verkar vara ett smidig system. Dock har jag haft svårt att hitta en återförsäljare i Sthlm som kunnat ge en ordentlig offert.Scouten skrev:
Vart byggde ni och köpte byggbolaget in materialet? Jag har tänkt bygga (iaf) källaren själv och tittar därför på smidiga sätt att göra det på (samt kostnadseffektivt).