Det är väl en bugg?

Det är valfritt, jag har det igång på min då jag kör utomhussirenen inne i entrén. Köpte inomhussirenen men den duger knappt som väckarklocka...

power650 power650 skrev:
Låter det om utomhussirenen när man larmar av/på?
Står ju att den gör det i manualen:
6.3 When switching on armed mode the siren briefly beeps once and light ring blinks for 1 second. When switching to disarmed mode the siren briefly beeps twice and blinks with light ring twice. This feature is switched off by default.
Läste lite snabbt, det var låter inte under inpasseringstiden ?

Vad använder ni när programmerar larmet web/app?
Är ju olika inställningar ex.
På webben finns beep on delay för inomhussirenen min inte i appen.
På rörelsedeckare kan du aktivera "delvis aktivering" i appen men inte på webben, känns riktigt skumt.

power650 power650 skrev:
Låter det om utomhussirenen när man larmar av/på?
Står ju att den gör det i manualen:
6.3 When switching on armed mode the siren briefly beeps once and light ring blinks for 1 second. When switching to disarmed mode the siren briefly beeps twice and blinks with light ring twice. This feature is switched off by default.
Ja, men man måste aktivera funktionen i sirenens inställningar. Inställningsmeny för utomhussiren med alternativ för volym, blinksignaler och ljudsignal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är ni nöjda med utomhussirenen? Låter den högt?

P patrik-b skrev:
Är ni nöjda med utomhussirenen? Låter den högt?
Har ingen annan siren att jämföra med, men jämfört med sector alarms signal från kontrollpanelen är Ajax ljusår bättre. Det går "knappt" att vistas i samma rum när den går igång..

• Gilla
patrik-b
  • Laddar…
Hur f__n tänkte de att det skall gå att sälja ett larm som inte varnar att det är pålarmat... Tänkte installera ett hos en kund, men blir nog ett Agility istället.

power650 power650 skrev:
Hur f__n tänkte de att det skall gå att sälja ett larm som inte varnar att det är pålarmat... Tänkte installera ett hos en kund, men blir nog ett Agility istället.
Ja det är märkligt. Dock fanns ju funktionen ett tag. Jag beställde mitt (kom igår) utan inomhussiren i väntan på nya versionen i februari med in/ut-passeringssignal.

Anser vi det bekräftat från Ajax att de äldre inomhussirenerna inte kommer gå att uppdatera med funktionen? Så det inte är nått missförstånd bara? Låter ju mycket konstigt att det ska vara så.

Låter verkligen sjukt och en stort problem för dem. Vore jag dem skulle jag ta smällen och erbjuda utbyte av samtliga gamla sirener.

De senaste dagarna har jag börjat uppleva problem ett en magnetkontakt och en brandvarnare tappar förbindelsen då och då. Den återställs oftast inom en timme utan att jag gör något. Kan tillägga att jag haft larmet sedan oktober utan minsta problem..

Avstånd från centralen är max 10m i bägge fallen, det finns flera detektorer som är placerade upp till 30m från centralen och dessa har aldrig srrulat.

Någon som varit med om liknande? Förslag på åtgärder?

J Johan_86 skrev:
De senaste dagarna har jag börjat uppleva problem ett en magnetkontakt och en brandvarnare tappar förbindelsen då och då. Den återställs oftast inom en timme utan att jag gör något. Kan tillägga att jag haft larmet sedan oktober utan minsta problem..

Avstånd från centralen är max 10m i bägge fallen, det finns flera detektorer som är placerade upp till 30m från centralen och dessa har aldrig srrulat.

Jag hade en liknande händelse en kväll där enhet efter enhet tappade kontakten och efter en stund återfick kontakt utan att jag gjorde något. Mycket märkligt, men det har inte hänt sedan dess...

J Johan_86 skrev:

Prova att stänga av dom och sedan sätta på dom igen, en i taget.
Hub:en kommunicerar ut hur ofta varje detektor ska polla, men själva detektorn är dum i det avseendet att den inte tar hänsyn till när de omkringliggande detektorerna pollar. Så då kan man få två stycken som sas pratar i mun på varandra.

• Gilla
Johan_86
  • Laddar…
Hur är det med utomhus sirenen? Kan man sätta så att man måste starta den manuellt?

Kan man ha någon två stegs aktivering på den så att två sensorer måste aktiveras för att den skall starta? Vill inte bli ovän med hela grannskapet.

Är det någon som kör utomhussiren inne?

Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Prova att stänga av dom och sedan sätta på dom igen, en i taget.
Hub:en kommunicerar ut hur ofta varje detektor ska polla, men själva detektorn är dum i det avseendet att den inte tar hänsyn till när de omkringliggande detektorerna pollar. Så då kan man få två stycken som sas pratar i mun på varandra.
Makes sense, bra förklaring! Testar ikväll ☺️

Ja jag kör utomhussirenen inomhus. Den låter minst 50 meter ut från huset, men då är det rätt dåliga fönster just nu..

• Gilla
patrik-b
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.