När vi köpte vårat hus för ca 8 månader sen så stod det underlaget ifrån mäklaren att det var golvvärme i alla rum. Vi reagerade framåt hösten att det inte blev varmt på golvet i köket och vardagsrummet, vi testade massa inställningar på värmesystemet utan framgång. Nu fick jag lånat en värmekamera och den ger utslag i alla rum utom just vardagsrummet och köket.
Hur bör jag gå vidare? Det stod ju klart och tydligt att det skulle vara dragit golvvärme. Vad kan vi kräva av säljaren?
Hur bör jag gå vidare? Det stod ju klart och tydligt att det skulle vara dragit golvvärme. Vad kan vi kräva av säljaren?
har ni någon fördelare eller fler gömd i någon vägg eller skrubb som ser ut så här ungefär
kanske inte riktigt lika men ändå , fota den och om det finns några anteckningar om vart slangar går , försök att få med även det
kanske inte riktigt lika men ändå , fota den och om det finns några anteckningar om vart slangar går , försök att få med även det
Vi har en sådan och tyvärr fanns inga anteckningar vart de gick men vi har lyckats lista ut nästan alla genom att vrida på och av. Även om vi har alla på fullt så blir det ingen värme i något av de rummena.L Liteavvarje skrev:
Då är det 2 st slangar som är kalla , håll i den som sitter på varma röret och gör enligt nedan
Under den ratt som ni tror är till rummet sitter det en liten pinne , ta bort ratten på en som fungerar och jämför dom , pinnen ska fjädra upp när men trycker på den , då är det full värme ut
nere så är det stopp , sitter den kvar nere så knacka på den med ett mejselskaft då brukar dom lossna , tryck några gånger för att få den att jobba
fungerar det så blir slangen varm
Under den ratt som ni tror är till rummet sitter det en liten pinne , ta bort ratten på en som fungerar och jämför dom , pinnen ska fjädra upp när men trycker på den , då är det full värme ut
nere så är det stopp , sitter den kvar nere så knacka på den med ett mejselskaft då brukar dom lossna , tryck några gånger för att få den att jobba
Alla slangar är varma så jag tror inte ens det är draget golvvärme i de rummen!L Liteavvarje skrev:Då är det 2 st slangar som är kalla , håll i den som sitter på varma röret och gör enligt nedan
Ett prov stäng alla rattar . vet du hur man ställer cirkpumpen på max , kan vara 1 - 2 - 3 ställ på 3 öppna en slinga fullt vänta 5 min , gör lika på nästa o.s.v om det är luft i en slinga kan det följa med ut
Finns det element i vardagsrum och kök ?
Finns det element i vardagsrum och kök ?
Skall se om vi kan testa det.L Liteavvarje skrev:
Neä, inga element alls eftersom det skall vara golvvärme. Huset renoverades av olika ägare innan vi slutligen köpte det så det är några år sedan någon bodde i det.
På grund av tidigare oseriösa ägare har jag anledning att misstänka att de inte ens finns slingor och då vill jag såklart ta reda på om det finns möjlighet att kräva någon ersättning eftersom jag kommer behöva lösa problemet ocj de kommer såklart inte vara gratis. Vi har felsökt värmesystemet hela vintern och jag kommer såklart kolla dessa tips jag fått också!A alfista skrev: