Jag skall platsbygga en möbel och skulle behöva flytta min gamla basenhet från Verisure en halv meter. De vill skicka ut en servicetekniker för detta.....framkörning plus 690kr påbörjad timme.

Jag vägrar betala någon för att flytta en plastlåda 5åcm, någon som vet hur man gör det själv utan deras inblandning?
 
Enheten har ju sabotageskydd så det kan bli knepigt.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Enheten har ju sabotageskydd så det kan bli knepigt.
Ja precis, men jag tänker att någon här kanske vet hur man kommer runt det.

Kan man kapa skruvarna med en lång bågfil tro? Det borde ju gå om det bara är fronten och skruvskallarna som är skyddade? Den ser ut som nedan.
 
  • Beige väggmonterad enhet med galler, logo och flera synliga skruvhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dendär ser äldre ut än den jag har.
Vill minnas att min hade en brytare på baksidan som känner av om man lyfter av den från väggen.

Hur tänkte du få upp den sen?

Normalt kan man ringa för att be dem deaktivera sabotagelarmet, men de måste komma och montera upp larmet.
Tror man får en kvart eller halvtimmes arbete i framkörningsavgiften.

Tycker själv att deras system är absurt kostsamt så jag tänker kasta ut dem från huset.
 
Hmm, är det någon mekanisk brytare på baksidan tro. Man kanske kan lura den på något sätt? Jag ska sätta den lite längre ner, kan väl sätta upp den med PL400 om det behövs.

Ja precis, skitdyrt. Funderar också på att kasta ut dem, men det blir aldrig av. Därför vill jag inte betala 1500 spänn för att någon tjomme ska komma ut och skruva i några skruvar....
 

Bästa svaret

Mekanisk brytare ja, något som fjädrade ut, kanske om du kan kila in en skiva längs med. Jag vet inte hur känsligt den är.

Tror du kommer under med 800kr.

Själv tog jag ner en PIR-deckare för att måla, tji fick jag, då får en tekniker komma och montera upp den igen...
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
800 spänn är ändå 800 spänn. Jag blir dumsnål när det gäller att betala för värdelösa tjänster. Jag skulle fan hellre skruva ner hela gipsskivan den sitter på innan jag ringer hit en "tekniker" :geek:
 
Du är inte ensam ;)

Fenomenal företagsidé, sälj ett larm och ta bra betalt för installationen, för att larmet sedan ska funka så måste man betala en rejäl slant i månaden för "service", om kunden verkligen behöver få nått fixat tar man givetvis betalt för det också, och om kunden skulle vilja avsluta tjänsten så blir larmet obrukbart...

Jag? Bitter? Inte skulle jag...
 
richardtenggren
Det där larmet ser inte ut att vara från igår direkt ;)

På mitt verisure-larm, så kan jag logga in på mina sidor och sätta alla komponenter i renoveringsläge, förutom huvudenheten då.
Då kan jag skruva ner komponenten och sedan återmontera den när jag målat/tapetserat klart.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
På mitt kunde man ringa in och få det i renoveringsläge, men det skulle prompt en tekniker som monterade upp det rätt igen.
 
Okej, lösningen blev.

Såga ut en gipsrektangel på höjden med enheten på övre halvan. Vända gipsbiten upp och ner, återmontera. Vips enheten är längre ner (och upp och ner) och jag kan fortsätta.
 
  • Gilla
Johan Van Kuyl och 1 till
  • Laddar…
Haha, snyggt! =)
 
A
Två tips som fungerat för mig (på olika delar av larmet)


1) Att bara öppna enheten flytta den snabbt.
Dom ringer och säger att sabotage larm löst ut, har då sagt att vi storstädat och måste stött till enheten, men att den verkar sitta fast.

2) Har också ringt och sagt att hi ska ha hantverkare i huset som kommer att tejpa in och plasta in enheten, bett att dom satt den i service läge m dom råkar stöta till den. Sedan svarar man nej på frågan om dom tänkt flytta enheten, och berättar hur länge man vill ha den i service läge. Efter det är det bara att flytta den.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Om du tänker dig fortsätta ha Verisure så kan du alltid ringa dem och deala till dig ett nyare larmsystem. Jag betalade bara en symbolisk summa för installation av ett nytt trådlöst system när jag tröttnat på det gamla (var egentligen ute efter att säga upp den fasta telefonin, men de gamla systemet krävde en fast telelina). Minns inte exakt vad jag fick betala men det var definitivt mindre än 800...
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Om du tänker dig fortsätta ha Verisure så kan du alltid ringa dem och deala till dig ett nyare larmsystem. Jag betalade bara en symbolisk summa för installation av ett nytt trådlöst system när jag tröttnat på det gamla (var egentligen ute efter att säga upp den fasta telefonin, men de gamla systemet krävde en fast telelina). Minns inte exakt vad jag fick betala men det var definitivt mindre än 800...
Är det värt med ett nytt system? Ingen större skillnad väl? Då går min månadskostnad dessutom upp till 399kr i månaden säger de, och det var inte förhandlingsbart vilket dock kostnaden för nya larmet var.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.