116 031 läst · 563 svar
116k läst
563 svar
Tegelvilla 1962
Snyggt . Hur funkade Biltema färgen? Har själv en 5 element som skall målas och färgen på färgbutikem kostar en slant.Biggie skrev:
Elementet va i väldigt dåligt skick, mycket kantstötningar och nästan gult i färgen, jag grundade med en hel flaska och sen finsprutade jag nästan en hel flaska dagen efter också, jag har inget att jämföra med men jag blev mycket nöjd med färdigt resultat iaf. Kanske inte världens bästa täckförmåga då det gick åt en del färg. Kostade bara 79kr styck så kanske inte ska klaga, men det finns säkert bättre.Mazen skrev:
2 burkar per element var ändå bra med tanke på dess strl. Får testa å se, 79:- var ju inte alls blodigtBiggie skrev:Elementet va i väldigt dåligt skick, mycket kantstötningar och nästan gult i färgen, jag grundade med en hel flaska och sen finsprutade jag nästan en hel flaska dagen efter också, jag har inget att jämföra med men jag blev mycket nöjd med färdigt resultat iaf. Kanske inte världens bästa täckförmåga då det gick åt en del färg. Kostade bara 79kr styck så kanske inte ska klaga, men det finns säkert bättre.
Har även jag testat biltema sprayen på 2 element. Tycker den är OK med tanke på priset och resultatet blir rätt bra!Mazen skrev:
Men jag kan nog ändå slå ett slag för blästring/pulverlack! Gjorde det på lilla toan och han på firman sa att ett "galler" kostade 1000kr för lack, har för mig han sa att det fick plats 4-5 radiatorer, exklusive blästring förvisso men ändå värt att veta kan jag tycka (gäller dig med Biggie)
Tack för input. Jovisst alltid bättre att börja från början.. har kontakter på bläst och lack. Men lite bekvämt å slippa slita loss radiatorerna från väggen lite plastic p och slip .J Jarlsgård skrev:Har även jag testat biltema sprayen på 2 element. Tycker den är OK med tanke på priset och resultatet blir rätt bra!
Men jag kan nog ändå slå ett slag för blästring/pulverlack! Gjorde det på lilla toan och han på firman sa att ett "galler" kostade 1000kr för lack, har för mig han sa att det fick plats 4-5 radiatorer, exklusive blästring förvisso men ändå värt att veta kan jag tycka (gäller dig med Biggie)
Även jag håller med ovan att det är bättre att göra det "riktigt" från början.
Jag är dock lite sugen på att montera elementskydd för jag tror att det kan bli snyggt i sovrummet, då kändes det onödigt att lägga för mycket jobb/pengar på elementet men samtidigt ville jag ha det vitt igen så att det inte syns igenom så lite färg från biltema tyckte jag va lämpligt här
Jag är dock lite sugen på att montera elementskydd för jag tror att det kan bli snyggt i sovrummet, då kändes det onödigt att lägga för mycket jobb/pengar på elementet men samtidigt ville jag ha det vitt igen så att det inte syns igenom så lite färg från biltema tyckte jag va lämpligt här
Idag kom radiatorn tillbaka på sin plats.
Sen blev det foder runt fönster och balkongdörr, samt runt innerdörren
Imorgon blir det att såga till golvlister och sen måla dem innan montering.
Trevlig kväll på er!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen blev det foder runt fönster och balkongdörr, samt runt innerdörren
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Imorgon blir det att såga till golvlister och sen måla dem innan montering.
Trevlig kväll på er!
Nästan klart nu, men vi sover första natten här ändå
Lite målning och mer möbler som återstår nu, tv och nån tavla kanske.gardiner och lite lackmålning. Taklisten med belysningen får jag inte glömma heller Trevlig kväll
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite målning och mer möbler som återstår nu, tv och nån tavla kanske.gardiner och lite lackmålning. Taklisten med belysningen får jag inte glömma heller Trevlig kväll
Nu har vi haft lite efterlängtad pause i byggandet, och förtillfället håller vi på att planera nästa projekt, det blir ett såkallat Dressingroom. Vilket vi är i ganska stort behov av eftersom vi har väldigt mycket kläder på en provisorisk lösning just nu.
Rummet är cirka 4 x 4 m och har ett fönster på yttervägg. Och en dörr på en utav innerväggarna. Vi väljer att bygga öppna stommar med Ikeas Pax-system.
Mycket som ska bestämmas, och vi är ännu inte riktigt överens om hur vi vill ha slutresultatet.
Lite önskemål som vi har för rummet.
Spegelvägg. Sittyta. Bra belysning.
Ikeas planeringsverktyg är guld värt för att få en känsla. Nu har vi inte hunnit pilla allt för mycket och har bara ett förslag än sålänge.
Det är svårt att bestämma sig om färgsättning på inredning samt rummets väggar och golv.
Sambon är mer inne på vita stommar medans jag gillar de svarta, färg på väggar och golv har vi inte diskuterat allt för mycket ännu.
Detta va första spontana tanken om hur vi skulle placera stommarna men är väldigt öppna för förslag om någon av er har någon bra idé hur hade ni lagt upp det? Tacksam för input!
Rummet är cirka 4 x 4 m och har ett fönster på yttervägg. Och en dörr på en utav innerväggarna. Vi väljer att bygga öppna stommar med Ikeas Pax-system.
Mycket som ska bestämmas, och vi är ännu inte riktigt överens om hur vi vill ha slutresultatet.
Lite önskemål som vi har för rummet.
Spegelvägg. Sittyta. Bra belysning.
Ikeas planeringsverktyg är guld värt för att få en känsla. Nu har vi inte hunnit pilla allt för mycket och har bara ett förslag än sålänge.
Logga in
Skapa konto
Det är svårt att bestämma sig om färgsättning på inredning samt rummets väggar och golv.
Sambon är mer inne på vita stommar medans jag gillar de svarta, färg på väggar och golv har vi inte diskuterat allt för mycket ännu.
Logga in
Skapa konto
Detta va första spontana tanken om hur vi skulle placera stommarna men är väldigt öppna för förslag om någon av er har någon bra idé hur hade ni lagt upp det? Tacksam för input!