Alltså... hurihelafriden är det meningen att man ska kapa moderna tapeter egentligen?! De är ju tjocka som kohudar! Vanliga tapetknivar har ju blivit slöa innan de hunnit över till andra sidan våden. Och nåde den stackare som måste skära tapeter som redan är klistrade: de bara korvar sig och revar sig, för tapeterna är ju starkare än klistret som håller upp dem. (Kanske är de tänkta att stå för sig själva?)

Vad ska man använda, skärbrännare? Investera i egen laserskärningsanläggning - eller studsar bara laserstrålarna tillbaka?

Ska man vara tacksam att rummet nu blivit skottsäkert?!

Inte så mycket en fråga i forumet... bara tvungen att skriva av mig.

• Gilla
HeleneP och 3 till
  • Laddar…
Hahaha...gäller att ha bra kvalité på rakbladen när man tapetserar, och byta blad ofta. Använd inte en s.k Brytbladskniv, de är helt värdelösa vid tapetsering

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Brytbladskniv har alltid fungerat bra för mig.
Vad är det för pansar ni tapetserar? :)

Jag har alltid använt såna här och vanliga rakblad.
master-tapetkniv-plast.jpeg

Du har inte råkat köpa EasyUp men förlimmar dem på klassiskt vis?

Det var 40 år sen jag hängde upp min första tapet, ska ni veta, så lite koll har jag allt. Men oavsett Easyup eller ej, så ser man sig sannerligen om efter motorsågen, när man ska försöka sönderdela dem. Klyva atomer i ett eget litet kärnkraftsexperiment i köket framstår som rena barnleken i jämförelse. Brytbladskniv? Fugheddaboudit. Bryta bladet var ordet, sa Bill och Bull.

EasyUp borde förbjudas...

useless useless skrev:
EasyUp borde förbjudas...
...eller reserveras för blöjor.

Jag tycker det går väldigt enkelt att skära dem just för att de är så kraftiga, men man måste ju göra det på en gång, innan de hunnit suga upp något av klistret.

Anna_H Anna_H skrev:
Jag tycker det går väldigt enkelt att skära dem just för att de är så kraftiga, men man måste ju göra det på en gång, innan de hunnit suga upp något av klistret.
Nå, nu brukar ju kvinnor iofs ha förmågan att anlägga en blick som kan skära genom betong, ifall deras män ställt till det... jag antar att det är den du använder? :crysmile::crysmile:

Annars återstår ju inte ens giljotin; bladet studsar bara. Ska testa att ringa Chuck Norris, men är inte säker på att ens han rår på dem.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Amatörer :p

ricebridge ricebridge skrev:
Nå, nu brukar ju kvinnor iofs ha förmågan att anlägga en blick som kan skära genom betong, ifall deras män ställt till det... jag antar att det är den du använder? :crysmile::crysmile:

Annars återstår ju inte ens giljotin; bladet studsar bara. Ska testa att ringa Chuck Norris, men är inte säker på att ens han rår på dem.
Det är bara att var snabb och bestämd, ungefär som när man skär av en förhud på en nyfödd. Snipp-snipp bara! :rofl:
Så fort man tvekar får man däremot problem, eller om tapeten hinner börja suga i sig av limmet..

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.