Om det är den mindre varianten du köpt så ger det totalt 9600 lumen med 6 st.
Som referens har jag i mitt garage på typ 20 kvm 8 st 36W lysrör (4 st armaturer) på drygt 3300 lumen styck, dvs totalt över 26400 lumen på 20 kvm, och utöver det även belysning över arbetsbänken.
Som referens har jag i mitt garage på typ 20 kvm 8 st 36W lysrör (4 st armaturer) på drygt 3300 lumen styck, dvs totalt över 26400 lumen på 20 kvm, och utöver det även belysning över arbetsbänken.
Hej tack för svar. Jag har köpt den stora varianten.T Thullen skrev:
Skulle du valt denna istället?
Redigerat:
Jag tycker det räcker rätt bra som allmänljus.K kainu skrev:
Själv har jag 6 st 2x36W i ca 37kvm garage, de är alltså på ca 6000 lumen styck.
Det blir lite mer än bara OK allmänljus.
Är du typ 20 år gammal räcker detta till typ nästan allt, är du 60 år behöver du mer för att utföra finare jobb, då man behöver typ dubbla mängden ljus för varje 20 år man blir äldre.
Men som allmänljus blir det alltså nog ganska OK, men du kan behöva komplettera med lite mer ljus över arbetsplatser där finmekaniskt arbete ska utföras.
Det behövs inte för hjulbyte, men kanske för att pillra i en förgasare.
Jag vill ha riktigt bra belysning då jag ofta skruvar med cyklar. Är det nån nackdel att köra på lysrörsarmsturer istället?Mikael_L skrev:Jag tycker det räcker rätt bra som allmänljus.
Själv har jag 6 st 2x36W i ca 37kvm garage, de är alltså på ca 6000 lumen styck.
Det blir lite mer än bara OK allmänljus.
Är du typ 20 år gammal räcker detta till typ nästan allt, är du 60 år behöver du mer för att utföra finare jobb, då man behöver typ dubbla mängden ljus för varje 20 år man blir äldre.
Men som allmänljus blir det alltså nog ganska OK, men du kan behöva komplettera med lite mer ljus över arbetsplatser där finmekaniskt arbete ska utföras.
Det behövs inte för hjulbyte, men kanske för att pillra i en förgasare.
Anledningen till att jag vill ha led är att det är snyggt och att jag slipper byta lysrör. Om jag klämmer in 3 st till blir belysningen mycket bättre Då?