TeroM TeroM skrev:
Vad har du för spottar i smygen?
Det var nå 3pack från Bauhaus, som kostade precis som presentkortet jag gnölade till mig då de skickat klinker från 2 olika bränningar... :)
Kan kolla märke om du vill, Ecolight eller liknande.. vill minans de va väldigt lika Hidealite´s som vi har uppe i farstun, tror de är identiska, med samma clips mm.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Det var nå 3pack från Bauhaus, som kostade precis som presentkortet jag gnölade till mig då de skickat klinker från 2 olika bränningar... :)
Kan kolla märke om du vill, Ecolight eller liknande.. vill minans de va väldigt lika Hidealite´s som vi har uppe i farstun, tror de är identiska, med samma clips mm.
Vet du vilken Hidealight ni har, kanske enklare?
 
Slipat spacklingen i biotaket och strykt primer på fermacell skivorna på väggarna. Då spottarna i alla fall behövde plockas ner så skruvade jag isär dessa för ommålning till antracit innan de kommer upp igen. Taket bör bli svart däremellan med.

Spotlights delar urmonterade för ommålning på mörkt bord, ljusgrönt kärl till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T
Inte med huset, men kanske "till huset" :)

Höjden av fåneri!
Jag hatar julpynt över lag, så självklart va jag ju tvungen att överkompensera för det genom att göra en 1,5m hög adventsljusstake!
Själva "lågan", överdelen av ljusen samt en fot som håller ljusen i lådan är 3D-printade i Colorfabb naturell och vit.
En bit 20mm VP-rör svartmålat som veke, och en 4W G4 LED i vardera ljus.
Vitmålat 110mm avloppsrör som själva ljuset.
Lådan är gjord i spillvirke från badrumsrenoveringen (plyfa)

Hade jag haft tid till det så hade jag satt en switch på respektive ljus så jag kunnat tända ett och ett men det får va för den här gången :)

3D-printad del av en stor adventsljusstake med vit låga och sockel mot en verkstadsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En stor hemmagjord adventsljusstake med 3D-printade delar och LED-belysning placerad i ett verkstadsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemgjord adventsljusstake med fyra stora vita ljus med 3D-printade lågor i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjord 1,5m hög adventsljusstake med 3D-printade detaljer och vitmålade avloppsrör som ljus, i en verkstadslokal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hemgjord, 1,5m hög adventsljusstake med fyra vita ljus och LED-lampor i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stor adventsljusstake utomhus med ljus med 3D-printade toppar och LED-belysning i mörk trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anns Björk och 14 till
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Inte med huset, men kanske "till huset" :)

Höjden av fåneri!
Jag hatar julpynt över lag, så självklart va jag ju tvungen att överkompensera för det genom att göra en 1,5m hög adventsljusstake!
Själva "lågan", överdelen av ljusen samt en fot som håller ljusen i lådan är 3D-printade i Colorfabb naturell och vit.
En bit 20mm VP-rör svartmålat som veke, och en 4W G4 LED i vardera ljus.
Vitmålat 110mm avloppsrör som själva ljuset.
Lådan är gjord i spillvirke från badrumsrenoveringen (plyfa)

Hade jag haft tid till det så hade jag satt en switch på respektive ljus så jag kunnat tända ett och ett men det får va för den här gången :)

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Det var ju den där du skulle lägga ut i "Stora jultråden" hehe.. :geek:
Jättefin (y)


https://www.byggahus.se/forum/threads/den-stora-jultraden.305680/
 
T
Snigla Snigla skrev:
Det var ju den där du skulle lägga ut i "Stora jultråden" hehe.. :geek:
Jättefin (y)


[länk]
Den hade jag missat helt, självklart ska det in där :D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Idag har jag limmat mina nya rostfria trösklar!
Snyggt blev det. :)
Nyligen installerad rostfri tröskel mellan kaklat och trägolv i hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Monterat ytterdörr i inbyggda verandan.

Nyinstallerad vit ytterdörr i inbyggd veranda med verktyg på golvet och utsikt mot hus och cykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad vit ytterdörr i en veranda under konstruktion med synligt regelverk och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad vit ytterdörr på en veranda med innertakbelysning i skymningsbelysning, verandan byggnad till ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Satt upp väv då jag inte hade lust att bredspackla hela väggen, eller de tre andra.
Imorgon kan jag nog börja jobba svart ...

Vägg täckt med väv och en lodrät vattenpass mot väggen i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Spacklat lite mera efter inkoppling av ett tillfälligt element i vardagsrummet. Tar man bort de som fanns där blir det lite kallt utan ngt ...

[bild]

Måhända att engelsmännen är lite skumma med vänstertrafik, brexit och tum men jag måste erkänna att jag gillar hur de spacklar. Kakformen för spackel, mer rundade spadar och spadar med djupare och mer flexibla blad är smidiga att jobba med, framför allt efter 3 dl vatten i 10kg mediumspackel. Mycket smidigare konsistens och krymper inte märkbart mer än utan tillsatt vatten. Hörnspaden var riktigt smidig, snyggt hörn med ett svep.

[bild]
Allt under 30cm är ju bara "lyfta upp spackel från byttan"
Men håller med om dom rundade 10cm.

Och måste du blanda i vatten är det nog en dålig produkt :p
 
D09
Handlat ny vit presenning från byggmax och en 50w ledstrålkastare som monterats på väggen.

Skruvade och fixade lite på formen och monterade upp stolpar för nät som är beställt från laxen specialnät.

Började spola lite smått också :) :)
 
  • Ny vit presenning och stolpar på upplyst byggarbetsplats nattetid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hammarfall och 4 till
  • Laddar…
R Ragganof skrev:
Allt under 30cm är ju bara "lyfta upp spackel från byttan"
Men håller med om dom rundade 10cm.

Och måste du blanda i vatten är det nog en dålig produkt :p
Nackdelen med att gräva i byttan direkt med spaden du spacklar med är att du får ner stelnade klumpar från spaden. Och var dessa klumpar hamnar vet alla som dragit ut jämna strängar. Sen är det smidigt att ha en rejäl laddning spackel i andra handen, körde tidigare med två spadar men baljan är bättre och enkelt att dra av spaden på mellan strykningarna.

Dålig produkt skulle jag inte säga, bara smidigare att jobba med när den blir en liten aning lösare.
 
D09 D09 skrev:
Handlat ny vit presenning från byggmax och en 50w ledstrålkastare som monterats på väggen.

Skruvade och fixade lite på formen och monterade upp stolpar för nät som är beställt från laxen specialnät.

Började spola lite smått också :) :)
Du behöver måla markeringar innan isen så det ser mer proffsigt ut.
 
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
D09
TeroM TeroM skrev:
Du behöver måla markeringar innan isen så det ser mer proffsigt ut.
Jäklar.. visste att det var något jag glömt..

Får skaffa färgade plastband nu när det redan ligger vatten i =/

Har iaf fått med trappor från båda långsidor :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.