10 922 läst · 8 svar
11k läst
8 svar
Min diskmaskin luktar illa
köpte ny diskmaskin för 2 mån sedan, Husquarna GHE612CB3.
Diskmaskinen luktar illa. Har kört program på 65 eller 70 grader. Bättre i några timmar men lukten kommer inom en dag. Inte ens mina soppor luktar och min förra diskmaskin luktade inte. Diskar varannan dag. Finns alltid vatten i tråget. Ska det vara så och är det det som luktar? Hur blir jag av med lukten? Som sagt, Maskinen är ny och dessutom har jag även kört speciell diskmaskinrengöring.
Diskmaskinen luktar illa. Har kört program på 65 eller 70 grader. Bättre i några timmar men lukten kommer inom en dag. Inte ens mina soppor luktar och min förra diskmaskin luktade inte. Diskar varannan dag. Finns alltid vatten i tråget. Ska det vara så och är det det som luktar? Hur blir jag av med lukten? Som sagt, Maskinen är ny och dessutom har jag även kört speciell diskmaskinrengöring.
Går ju sätta in luftfräschare i maskin. https://www.electrolux.se/kitchen/dishwashing/accessories/dishwasher-care-set/e6dk4101/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 774 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 774 inlägg
Hej och välkommen till forumet!Silvia skrev:köpte ny diskmaskin för 2 mån sedan, Husquarna GHE612CB3.
Hur är det med anslutningen av diskmaskinens avloppsslang, är den ansluten innan ett vattenlås?